יום המאבק לאלימות במשפחה צויין בנתניה

0
84

ביום חמישי השבוע צויין היום הבינלאומי במאבק באלימות במשפחה. בנעמ"ת החליטו השנה השנה לפנות לבני הנוער ולהציף את נושא האלימות הזוגית בגיל הנעורים.

סקר שנערך מטעם נעמ"ת, בקרב נערות ונערים בגיל 14-18 הצביע מצד אחד על חשיפה גדולה יחסית לאלימות זוגית, הן של בני הנוער והן של סביבתם הקרובה, ומצד שני העלה, שמעט מידי כלים ניתנים לבני הנוער ופחות מידי דיאלוג נערך בנושא, הן בבית והן במערכת החינוך.

במסגרת המאבק באלימות המשפחה התקיים השבוע בנעמ"ת בנתניה יום עיון שבו השתתפו כ-80 נשים. עוד במהלך הערב חשפה אחת הנשים, כי היא קורבן לאלימות במשפחה, למחרת דיווחו עוד שלוש נשים, כי גם הן קורבן לאלימות במשפחה.

יו"ר נעמ"ת במרחב נתניה, אילנה גיני, מסרה למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "מדי שנה יש עליה של לפחות 50 אחוז מהשנים הקודמות, אולי זה בגלל המודעות והפרסום. קודם שתקו וחששו, כיום יש יותר מודעות ויותר נחישות. אין בידנו נתונים לעליה באלימות עצמה, אבל קיימת עליה כל הזמן ועדיין לא הגעתי להטרדה מינית, שזו מכת מדינה".

גיני הוסיפה: "האלימות לצערינו רק מחמירה והגילאים יורדים. אנחנו מנסים להגיע לקהלים בתיכון ולתת לילדים נורות אדומות, שיזהרו. בכל מקום אנחנו רואים את האלימות – יום יום ובכל מקום. פיעם היינו אומרים שזה נקודתי וחריג, היום, אני יושבת בצומת כל כך מרכזית שאני רואה את זה בכל מקום. מקרה אחד לא דומה לשני, התופעה מתרחבת גם לילדים וצריך לערב עובדת סוציאלית. אנחנו נותנים יעוץ משפטי ואם מגיע, אנחנו נותנים גם סיוע משפטי. יש לנו יועצת משפטית מתנדבת שנותנת מדי שבוע יעוץ לשש עד עשר נשים".

גיני הביעה תקווה, שמערכת החינוך תשכיל להבין, כי ככל שנקדים להציף את הנושא כך נצליח למנוע אלימות בשיח הזוגי ובחברה בכלל. "אלימות כלפי נשים ואלימות זוגית אינה תופעה מבודדת הן חלק מהשיח בין המינים ולכן נעמ"ת פועלת להכניס את נושא השיוויון המגדרי כחלק אינטגרלי לתוכנית הלימודים בתיכונים". הוסיפה וקראה לכל הקורבנות באלימות במשפחה, לא להוסיף לשתוק ולדווח לרשויות על כך.

גם בעיריית נתניה ציינו את היום הבינלאומי למאבק באלימות במשפחה. בשיתוף ארגון ויצ"ו העולמית הצטרפה עיריית נתניה למהלך הפונה לכלל החברה בישראל וקראה לציבור להתגייס למאבק באלימות במשפחה.

ראש העירייה , מרים פיירברג איכר, כינסה את עובדי העירייה לצילום קבוצתי יחד עם כרזה שעליה כתוב "עובדי עיריית נתניה לא שותקים לאלימות כנגד נשים". מעיריית נתניה נמסר, כי מטרת הצילום – להעלות את המודעות לנושא חשוב זה, לקרוא לאנשים לקחת חלק במאבק למניעת אלימות במשפחה ולפעול לנוכח גילוי אלימות כלפי נשים או ילדים.

"עלינו לומר לא לאלימות- מכל סוג שהיא וכלפי כל אדם באשר הוא, שכן לכולנו האחריות ליטול חלק במאבק חשוב זה, מתוך ערבות הדדית, למען עתיד טוב יותר וחברה בטוחה לכל אדם", אמרה ראש העירייה, פיירברג-איכר.

נגד אלימות במשפחה
יו"ר נעמ"ת בנתניה, אילנה גיני

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן