ייצוג ללניאדו בכנס הנפרולוגי האירופאי

0
815
בית חולים לניאדו - נתניה
בית חולים לניאדו - נתניה צילום באדיבות דוברות לניאדו

ד"ר משה ששר, נפרולוג בכיר בלניאדו, הציג בכנס הנפרולוגי האירופאי שהתקיים בקופנהגן מחקר שבודק את השפעות תרופת האלדקטון (ALDACTONE) על תאי האנדתול.

תאי האנדתול הינם תאים המספקים שכבת הגנה לכלי הדם, החל מכלי הדם הגדולים וכלה בנימי דם קטנים באיברים המרוחקים מהלב. התאים הללו עלולים להפגע במהלך התפתחות מחלה בכבד, בלב, רעלת הריון ועוד.

במקרה בו נפגעים תאי האנדתול עלולים להיווצר סיבוכים מורכבים הדורשים טיפול מיידי. ד"ר משה ששר, נפרולוג בכיר בלניאדו, הציג לאחרונה בכנס האירופאי השנתי שהתקיים בקופנהגן את השפעתה של תרופה המוכרת מתחום הטיפול ביתר לחץ דם הנקראת אלדקטון (ALDACTONE) כתרופה שמיטיבה את תפקוד תאי האנדתול.

המחקר, שבשלב זה בוצע במעבדה על תאים בלבד, הראה כי קיימת השפעה מיטיבה של התרופה על תאי האנדתול ובכך מתאפשר השלב הבא במחקר – בדיקת השפעת התרופה על תאי אנדתול אצל בעלי חיים כדוגמת עכברים.

ד"ר ששר מסר: "מדובר בכנס השני בחשיבותו בעולם הנפרולוגי, משתתפים בו עשרות אלפי נפרולוגים מרחבי העולם. אני מאמין כי הצגת המחקר בכנס ופרסום של המחקר באחד מהז'ורנלים הבינלאומיים יאפשר לי ולצוות המחקר להתקדם לשלב הבא בקרוב".

פרופ' צבי שמעוני, המנהל הרפואי בלניאדו בירך את ד"ר ששר על ההישג האקדמי-ממחקרי ואמר כי "הפעילות המחקרית הינה אבן דרך משמעותית בהתפתחות לניאדו כמוסד אקדמי. התחלנו את התהליך לפני מספר שנים כשהפכנו לסניף של הפקולטה לרפואה בטכניון ואנו מעודדים רופאים ורופאות לבצע פעילות מחקרית למען פיתוח רפואת העתיד".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן