ישראל תייבא חול שחור למנוע התמוטטות מצוקים

0
497
צילום fotolia

גורמים בעיריית נתניה חוששים: הנזקים האקולוגיים והסביבתיים שעשוי לגרום החול השחור שיובא מטורקיה ויפוזר בחופי נתניה, יגברו על התועלת.

למרות אזהרות מומחים אישר המשרד להגנת הסביבה ייבוא של מיליון מ"ק חול בגוונים של שחור ואפור מטורקיה – זאת כחלק מהתכנית הלאומית להצלת מצוקי מישור החוף. על-פי תכניתה של החברה הממשלתית להגנת מצוק החוף, פיזור החולות בערים נתניה ואשקלון, יוביל לעיבוי רצועת החוף ועיכוב בכרסום הקבוע במצוקים.

פרסום ההודעה עורר שורה של תגובות. על-פי החברה הממשלתית, ההחלטה לייבוא החול מטורקיה, שגרגר שלו גדול פי 2 מהחול הלבן המקומי, ימנע את הסחף. לטענת מומחים וכן גורמים בכירים בעיריית נתניה, השיטה המוצעת היא "על-תקן פלסטר, כיוון שסיכוי גדול שהחול השחור יכלול מיני פולשים שיפגעו במרקם האקולוגי, וכן צבעו השחור של החול יפגע משמעותית בתיירות".

בניסיון למניעת הפגיעה במרקם צבע החולות, נמסר כי החולות השחורים יוצבו כשכבה תחתונה ומעליה יפוזרו חולות ים לבנים. עם זאת, גורמי מקצוע מעריכים כי תוך פרק זמן קצר יחסית, עשויים מי הים בתקופת החורף, לסחוף את החולות הלבנים ולחשוף את החול השחור.

אחד המתנגדים הבולטים למהלך, חבר המועצה רפי ימין, טוען כי "לא רק שמהלכים מסוג זה הוכחו לאורך זמן כלא יעילים, החשש האמיתי שלי הוא שמדובר בזריית חול בעיניים: הצבת החול תוביל לזמן מסוים לרגיעה ובכך ידחו בעוד הרבה שנים הצבת שוברי גלים בעומק הים – מה שיגרום באופן טבעי להצטברות של חולות סחף ועיבוי רצועת החוף. כמו כן, ישנם עוד פתרונות יעילים הרבה יותר, ביניהם, הפסקת בנייה על המצוקים, ביטון ועוד".

למערכת נתניה און ליין נודע, כי במהלך שבוע הבא תתקיים פגישה בין חבר המועצה ימין למנכ"ל החברה הממשלתית יעקב בכר – בו ידונו השניים על האפשרויות העומדות על הפרק.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן