יש תרבות בנתניה!

0
281

להלן מספר דוגמאות לתרבות בנתניה: בכל חודש בהיכל התרבות, מתקיים אירוע "שבתרבות" בו יארח וישוחח העיתונאי אבי בטלהיים אנשים מתחומי עניין שונים, כגון:תקשורת, אמנות, ספרות, רפואה, פוליטיקה, וכן מוזיקאים ואמני במה מבצעים. בנוסף, יעלו מופעי מחול, ערבי זמר ושירה בציבור, קונצרטים, קולנוע, תערוכות מתחלפות ועוד.

בנתניה פועל "מוזיאון העיר נתניה", שהוא המרכז לתולדות העיר, ונמצא במבנה ותיק שהוקם כבית מלאכה לאריגה לנערות עיוורות. במקביל למוזיאון העיר נתניה פועל בית הבאר, מוזיאון המתמחה בימיה הראשונים של נתניה כמושבת חלוצים ועד הכרזתה עיר בשנת 1948.
עיריית נתניה שמה לה כדגל את תחום התרבות, וכמטרה את עידוד צריכת התרבות ויצירת תרבות בעיר, בין השאר, באמצעות פסטיבלים – כדוגמת פסטיבל הגיטרה הבינלאומי, פסטיבל הליצנים הבינלאומי ועוד שורה ארוכה של פסטיבלים מקומיים כדוגמת פסטיבל עיר פוגשת מוזיקה.

תרבות בנתניה – תאטרון

תושבי נתניה נהנים מרפרטואר אדיר של כל התיאטראות הגדולים: הקאמרי, הבימה, בית לסין, תיאטרון גשר ותיאטרון באר שבע. כולם מגיעים להיכל התרבות בנתניה. נוסף על כך, מיטב הצגות ומופעי הילדים, מופעי בידור, ואפילו תיאטרון ביידיש.
כמו כן פועל בעיר תיאטרון נתניה. התיאטרון העירוני הוקם בשנת 1986 והעלה מאז הצגות רבות של מחזאים שונים ובבימויים של בימאים מהשורה הראשונה כשבימאי הבית הוא איציק סיידוף. ההצגה "מניין נשים", אף זכתה בשורה של פרסים ואהדת המבקרים, ואילו ההצגה “הפרדס” הועלתה בשפה הספרדית בפסטיבל FITAG בג'ירונה ספרד וזכתה לשבחים רבים.
תרבות בנתניה – אמנות

אחת מגאוות העיר נתניה היא הגלריה על הצוק. הגלריה על הצוק, היא הגלריה העירונית של העיר נתניה. הגלריה, שנוסף לתערוכות של אמנים מוכרים, עושה רבות למען חינוך האמנות של ילדי נתניה, והחשיפה של תושבי העיר לאמנות איכותית, מוכרת ונתמכת על ידי המחלקה לאמנות פלסטית במשרד המדע, התרבות והספורט ומוכרת על ידי סל תרבות ארצי.
כמו כן, הגלריה חברה בעמותה של מוזיאונים בינוניים לאמנות עכשווית.. הקבלה והחברות בעמותה זו מותנית בעמידה בקריטריונים מקצועיים. בנוסף, מוצגות תערוכות גם בחללים של גלריית סקואלה, אכסדרת היכל התרבות וכן גלריה הממוקמת בבית עיריית נתניה ברחוב הצורן. בעיר נתניה פועלת מזה שנים רבות עמותת אמני נתניה, המקיימת שורה של תערוכות מדי שנה.

תרבות בנתניה – מוזיקה

התזמורת הקאמרית הקיבוצית של נתניה, פועלת זו השנה הרביעית בחסות העיר נתניה. מדובר באחת התזמורות הטובות מסוגה בארץ ובעולם. נוסף לרפרטואר העשיר השוטף שלה, פועלת התזמורת בתחום החינוך לילדים עם הפרויקט "חוויה בצלילים" במטרה להפגיש ילדים עם מוזיקה קונצרטית חיה.

הקונסרבטוריון העירוני בנתניה הנו בית ספר מקצועי למוסיקה, המעניק חינוך מוסיקלי רחב לילדים ולבני נוער ופועל תחת פיקוח משרד החינוך. תלמידי הקונסרבטוריון משתלבים דרך קבע כנגנים בתזמורות, שירת מקהלה והרכבים (מוסיקה קאמרית, כלי הקשה, רוק). וכמו כן נהנים התלמידים מתכנית עשירה של פעילויות, שיאפשרו לתלמידים לצבור ניסיון בהופעה על במה: "מפגשים מוסיקליים", קונצרטים, סדנאות, כיתות אמן ועוד.

לאחרונה, כחלק מפיתוח תחום המוזיקה בעיר, נפתחו בנתניה המרכז הבינלאומי לכלי הקשה "טרמולו", בית הספר למקצועות המוזיקה "סיטאר" בניהולו של יוני רועה ולראשונה בכל האזור, בית ספר יסודי, החל מכיתה א', המתמחה באמנויות.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן