יתושים נגועים בקדחת הנילוס התגלו בנתניה

0
115
יתוש הנמר האסיאתי, תמונה באדיבות מועצת חוף השרון

במהלך בדיקות שגרתיות של המשרד להגנת הסביבה בשיתוף משרד הבריאות, אותרו בשבועות האחרונים יתושים נגועים בנגיף קדחת מערב הנילוס בשכונת נווה יעקב בצפון ירושלים, בנחל פולג ליד אודים מדרום לנתניה ובטייבה ליד שער אפרים.

עם קבלת הממצאים, עדכן המשרד להגנת הסביבה את הרשויות המקומיות בתחומן נמצאו היתושים הנגועים, ואת הרשויות הסמוכות להן בממצאים, והנחה אותן להרחיב את היקף הפיקוח וההדברה של היתושים בשטחן.

ממשרד הבריאות נמסר, כי במהלך שנת 2016 ועד כה זוהו 60 חולים בקדחת מערב הנילוס. בישראל מופעל מערך בין-משרדי לאיתור מוקדם של נגיף קדחת הנילוס המערבי על ידי ניטור הנגיף ביתושים.

יו"ר איגוד ערים שרון צפוני, רפי קדוש, מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "טיפלנו ביתושים באזור נחל פולג, יחד עם רשות הטבע והגנים. סיירנו במקום, ביצענו בדיקות כפי שאנחנו עושים כל הזמן. אנחנו לוקחים בדיקות באופן שוטף מכל מאגרי המים והנחלים בתחומנו. כרגע המצב שלנו ביחס למקומות אחרים הוא די טוב".

קדוש הוסיף, כי איגוד ערים לתברואה שרון צפוני פועל, בשיתוף פעולה עם עיריית נתניה, גם בתוך תחומי העיר נתניה על מנת לאתר מוקדי מים שיהוו מוקדים לדגירה ליתושים. לדבריו מאד חשובה ההסברה לתושבים בכל הקשור למאגרי מים בבתים: "אנחנו עוברים יחד עם עיריית נתניה בבנייני מגורים ומאתרים מאגרי מים. מים באדניות או דוודים דולפים, או אפילו מי המזגנים יכולים להוות מוקד לדגירת יתושים. בכל אזור שמתגלה בו בעיה אנחנו מטפלים יחד עם אנשי המקצוע של העירייה".

קדוש פנה לתושבי נתניה וביקש לבדוק מסביבם אם יש מאגרי מים ולדאוג ליבשם: "זה יעזור המון לעבודה ולמצב הקשה שאנחנו מתמודדים איתו כל הזמן. זה גם חשוב מאד לבריאות הציבור".

במשרד הבריאות הוסיפו, כי מחלת קדחת הנילוס המערבי נגרמת על ידי נגיף המועבר לאדם באמצעות עקיצת יתושים. ברוב המקרים בהם מתפתחת המחלה, היא מתבטאת בחום, ובכאבי ראש ושרירים. עם זאת, לעיתים נדירות סיבוכים מהנגיף עלולים להוביל לדלקת מוח או קרום המוח ואף למוות. לא קיים חיסון נגד קדחת מערב הנילוס ולכן ישנה חשיבות רבה להימנעות מעקיצות יתושים.

במשרד הבריאות הדגישו, כי הציבור מתבקש לפעול להפחתת כמות היתושים על ידי ייבוש מקורות מים בחצרות, בגגות ובמקלטים והודעה לרשות המקומית על כל מפגע יתושים בשטח הציבורי. כמו כן, מומלץ להתגונן מעקיצות יתושים על ידי התקנת רשתות בחלונות הבית ומריחת תכשירים דוחי יתושים, המאושרים על ידי משרד הבריאות, בכל עת שנמצאים באזור נגוע ביתושים.

מניעת מפגעי היתושים היא הדרך העיקרית למנוע את העברת הנגיף לאדם ולכן המשרד להגנת הסביבה קורא לרשויות המקומיות בכל רחבי הארץ להגביר את פעולות הפיקוח וההדברה מפני יתושים, ולהרחיב את פעולות הניטור בשטחן.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן