כביש המריבה

קטע הכביש המחבר בין מלון בלו ביי לשכונת שושנת העמקים ושכיום משמש אלפים מתושבי צפון נתניה המבקשים להגיע לכביש החוף, לא חוקי, מסכן את הנוסעים ואמור להיסגר; בינתיים אף גורם לא לוקח אחריות לשפץ הכביש המסוכן והמשובש בו אירעו עשרות תאונות דרכים

כביש המריבה

כביש המריבה נחסם לתושבי נתניה

במשך שנים רבות קטע הכביש בין מלון בלו ביי לשכונת שושנת העמקים (רסקו), מוזנח. קטע הכביש, שיש בו עיקול מסוכן והכביש עצמו מלא בבורות ובמהמורות גבה עד היום מאות תאונות דרכים, שלמרבה המזל הסתיימו בפצועים בלבד.

הבעיה, כך עולה מבדיקת קול השרון, מורכבת הרבה יותר: מדובר כיום בכביש הגישה היחיד הקיים לאלפי נהגים מצפון העיר נתניה המבקשים לצאת לכביש החוף (דרך חבצלת השרון), השטח עצמו של הכביש מצוי באחריות מועצת עמק חפר, שמבחינתה ומבחינת תושבי חבצלת השרון מנהלים מאבק משפטי ארוך לסגירת הכביש.

בשנת 2008 הגישו תושבי צוקי ים וחבצלת עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בתל-אביב להורות על סגירת הקטע הדרומי של הכביש המאפשר מעבר לתוך נתניה. בית המשפט נענה לבקשה לאחר שהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה שמדובר בכביש לא חוקי. החלטת המחוזי הציבה יעד של שלושה חודשים.

מלון בלו ביי ועיריית נתניה הגישו ערעור לבית המשפט העליון, שבעקבותיו עוכב פסק הדין והוחזר לדיון נוסף במחוזי. לאחר מאבקים משפטיים ארוכים ויקרים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה – על פיו ייסגר הכביש עד סוף שנת 2013‏ ורק אחרי שייסלל כביש חלופי. בפועל, סלילת הכביש החלופי התעכבה.

בחודש אוגוסט 2014 הכריזה עיריית נתניה, כי בתוך כשנה וחצי יוקם מחלף איינשטיין ישירות לכביש החוף, שאמור לשרת אלפי נהגים בצפון העיר. על הכביש החלופי, זה שאמור לחבר בין אזור בלו ביי לכביש החוף, פסקו הדיבורים.

בשיחה שקיים מ"מ ראש העירייה, אינג' אלי דלל, עם מערכת קול השרון – נתניה און ליין, הרחיב: "מחלף איינשטיין אמור להיפתח בחודש יוני הקרוב, חצי מחלף בשלב הראשון וכעת עיריית נתניה מקדמת תכנית להפיכתו למחלף שלם".

לשאלת קול השרון מדוע עיריית נתניה לא פועלת לשיפוץ קטע הכביש המסוכן, ענה: "קטע זה אינו מצוי באחריות נתניה. גם אם היינו רוצים, מבחינה חוקית אסור לנו לגעת בו. מועצת עמק חפר ששיפצה את הכביש, באופן תמוה, הותירה חלק זה מקורצף ולא השלימה השיפוץ".

לשאלת העיתון, האם חסימת הכביש לא תהפוך את תושבי צפון העיר לבני ערובה ותעמיס עוד יותר על התנועה, ענה דלל: "זו הייתה בדיוק טענת עיריית נתניה. בבית המשפט טענו שיש לתאם את אופן הסגירה. הסתבר, שתושבי חבצלת לא התכוונו לסגירה דו-צדדית, אלא חד-צדדית – רק לתושבי נתניה, כאשר להם תישאר גישה חופשית. לזה אנו מתנגדים. אנחנו הגשנו תכנית למשרד התחבורה לסגירה דו-צדדית. אחרי שייפתח איינשטיין אם ירצו לסגור, נחייב סגירה של דו צדדי. לא נאפשר פגיעה בתושבי נתניה באמצעות סגירה חד צדדית".

אחד הנהגים שנוסע במקום מדי יום סיפר למערכת קול השרון – נתניה און ליין, כי "ממש מסוכן לנסוע שם, בעיקר בשעות החשיכה. אין תאורה,מדובר בכביש מאד צר, עם עיקול רציני, הכביש לא מסומן, אין שוליים, אי אפשר לראות מה קורה בכביש ונזק רב יכול להיגרם למכוניות בעקבות הבורות, השברים והמהמורות בכביש. אני לא מבין למה לא מטפלים בזה? מדובר בקטע קטן ומאד מסוכן, שלאחריו הכביש מטופל, אז לטפל בעוד 50 או 100 מטרים של כביש? למה מחכים? שיקרה שם אסון?". הנהג שהוסיף, כי "לא פעם אירעו שם תאונות דרכים ורק לאחרונה ראיתי מכוניות שניזוקו בעקבות הבורות בכביש".

ממועצת עמק חפר נמסר בתגובה, כי "בית המשפט הורה לכל הגופים המעורבים על סגירת הדרך המדוברת. לצורך זה הכינה המועצה שתי תכניות – תכנית תמרור בכניסה מכביש 2 לחבצלת השרון ובכניסה מבלו ביי לכיוון שושנת העמקים, האוסרת כניסת ותנועת כלי רכב כבדים בשעות פיזור ואיסוף ילדי מוסדות החינוך. תכנית זאת אמורה להיות בתוקף עד שתאושר התוכנית השנייה: תכנית לסגירת הדרך על-פי החלטת ביהמ"ש. שתי התכניות הוגשו למשרד התחבורה, חברת נתיבי ישראל ועיריית נתניה. המועצה ממתינה לאישור התוכניות".

אופירה חסיד

אופירה חסיד

עיתונאית at ksn
אופירה חסיד משמשת כעיתונאית וכעורכת משנה בשבועונים קול השרון, השרון שלי ובפורטל ksn.
אופירה חסיד

כתבות אחרונות של אופירה חסיד (כתבות נוספות של הכותב)

תגובות

תגובות

שלחו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מאמרים נוספים

שינוי גודל גופנים
ניגודיות