כיכר השיפוצים: שקט, עובדים!

1
377
כיכר ציון - ינואר 2016 - שוב משפצים

לפני שש שנים בערך עיריית נתניה ביצעה שיפוץ נרחב בכיכר ציון, כחלק ממהלך שיפור חזות פני העיר אשר נעשה בחלקים השונים במרכז העיר. התכנון והשיפוץ מחדש (שנת 2009) נעשה כמה שנים בלבד לאחר שאותה עירייה החליטה להרוס, לתכנן ולשפץ את הכיכר שהייתה קיימת עשרות שנים ולהעמיד במקומה כיכר אחרת לגמרי, כזו המבוססת על עמודים. כיכר, אגב, שזכתה לביקורת ציבורית קשה ומאוד לא מחמיאה.

נחזור לשנת 2009. בתום השיפוץ השני באותו העשור, שיפוץ שבצדק זכה הפעם לשבחים, המקום נראה יפה ומסודר והעירייה אף העלתה עדכון לגבי הפרויקט הזה באתר המיועד לפרויקט שיפור פני מרכז העיר וכך זה מופיע שם: "כיכר ציון, אחת הכיכרות המרכזיות בעיר, שער הכניסה לרחוב הרצל – שינתה פנים. את הקשתות ואבן הצפחה (השיפוץ של שנת 2000 וקצת) החליפה חורשה בלב המרחב הציבורי, המורכבת משישה עשר עצי אלון ופרחי עונה, שיוחלפו בהתאם לעונות הפריחה".  בעירייה אף טרחו להוסיף מספר תמונות מחמיאות. כדי להזכיר לקוראי הבלוג שלי כיצד נראתה כיכר ציון לפני ואחרי סבב השיפוצים ההוא, הנה תמונות:

כיכר ציון: גרסת 2003 וגרסת 2009. צילומים מתוך אתרי עיריית נתניה
כיכר ציון: גרסת 2003 וגרסת 2009. צילומים מתוך אתרי עיריית נתניה

 

בתחילת השנה החולפת, קרי שנת 2015, עיריית נתניה החליטה להכניס את אותה הכיכר בדיוק לפרויקט שיפוצים נוסף, פעם שלישית תוך מספר שנים לא רב, פרויקט זה עולה, מן הסתם, כסף לא מועט. באופן "מפתיע", כמה שבועות לאחר תחילת הפרויקט, העירייה הודיעה על ביטול העדלאידע המסורתית בעיר בחג הפורים והחלפתה בסוג של הפנינג אחר, כמובן, שעם תום האירועים הופיעו הודעו יח"צ בהן הוצגה שביעות רצון של התושבים מן החלופה שהעירייה הציגה לאירוע המסורתי של פורים. יכול להיות שזה נכון, אבל אני, אישית, התאכזבתי וכך גם רבים מחבריי שכמוני גדלו על התהלוכה הססגונית לאורך רחוב הרצל. ב-5 במרץ אשתקד אף העליתי פוסט בפייסבוק האישי שלי בהקשר לסוגיה הזו, צירפתי עבורכם צילום מסך.

צילום מסך. מרץ 2015
צילום מסך. מרץ 2015

היום אנחנו נמצאים בינואר 2016, פעם אחר פעם, כאשר אני עובר באזור הזה בעיר, אני תוהה עם עצמי, מתי כבר יסיימו עם הפרויקט הזה. אם נתעלם לשנייה מכך שהגדר הזו לא בדיוק מוסיפה לנראות של האזור, ישנו אספקט נוסף והוא הנוחות של התושבים. במקום כל-כך מרכזי בעיר ישנו מסלול הולכי רגל בגודל מינימאלי להמון עוברים שבים, כאשר לאורך המסלול הזה מתיישבים לא פעם קבצנים או עוברים אנשים עם עגלות ילדים או עגלות מן השוק, אזי אפשר "להיתקע" זמן לא מועט במרחק הקצר שבין הרחובות סמילנסקי ושער הגיא. מבירור קצר שערכתי מתברר שהשיפוץ הנוסף שמבוצע הוא, בין השאר, עבודות תשתית תת-קרקעיות וכן הטמנת חוטי החשמל באזור מתחת לאדמה, את החלק הזה בפרויקט, מן הסתם, יכולה לעשות רק חברת החשמל. אז למה בעצם הכל לוקח כל-כך הרבה זמן? וגם אם מדובר בצעדים המחייבים היערכות מראש שאינם תלויים בזמני העבודה של העירייה, מדוע – למשל – לא יכלה עיריית נתניה לבצע זאת – למשל – במקביל לסבב השיפוצים הראשון לפני יותר מעשור או בסבב השיפוצים השני בשנת 2009? ועוד שאלה לי: או יותר נכון לומר תהיה: האם לעולם קודם יעשו ולאחר מכן יחשבו ויבדקו?

תגובה 1

  1. כיכר ציון האמיתית נמצאת בתוך אי התנועה.
    מה שמשפצים שם זו גינה או כל דבר אחר ליד כיכר ציון.
    תפסיקו להטעות את התושבים.
    אני זוכר את כיכר ציון המקורית…

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן