כיצד נעבור את פורים בשלום

0
85

תחנת כיבוי אש נתניה פרסמה הנחיות והוראות בטיחות לקראת חג הפורים; במד"א התייחסו לצריכת האלכוהול המוגברת. החל מיום שלישי, יחגוג בית ישראל את חג הפורים. מדי שנה מטפלים צוותי מד"א בפציעות שונות של ילדים, בני נוער ומבוגרים כתוצאה מעיסוק במשחקים מסוכנים, מלבישת תחפושות שאינן עומדות בתקני הבטיחות הנדרשים ועוד.

ההכנות לחג כבר נמצאות בעיצומן – כאשר מרבית הילדים כבר יודעים למה יתחפשו בחג ומרבית ההורים כבר סיימו לרכוש תחפושות ואביזרים.

לצד שמחת החג קוראים במד"א לציבור לשמור על הנחיות בטיחות בסיסיות על מנת להימנע מריבוי מקרי הפציעות בהן נתקלים צוותי מד"א מדי שנה בסביבות חג הפורים.

מכיבוי אש נתניה נמסר לנתניה און ליין – ksn, כי לוחמי האש ערוכים בכל עת לתת מענה במידת הצורך. כמו כן הדגישו, כי על ההורים והילדים לנהוג על פי ההנחיות.

אין להשתמש בנפצים, חזיזים, מציתים וגפרורים במהלך מסיבות ואירועי פורים. אין להשתמש בתרסיסי שלג במקומות סגורים בקרבת מקורות חום. אין להדליק אש בקרבת ילדים מחופשים. יש לרכוש תחפושות בעלות תקן בטיחות בלבד. תחפושות העשויות מקלקר, ניילון, צמר גפן או חוטי צמר הן דליקות ומסוכנות לשימוש

בעקבות ריבוי מקרי הפציעות מדי פורים, מבקשים במד"א להקפיד על הנחיות הבטיחות. במקרה של התלקחות, יש להשכיב את הנפגע ולגלגלו בחול או בעפר, לכבות את האש בכמות גדולה של מים, או להחניקה באמצעות שמיכה רטובה. את ראש הנפגע יש להקפיד לא לכסות מחשש לחנק. כמו כן, אין להסיר בגדים חרוכים ואין למרוח משחות שומניות על הכוויות. את הכוויות יש לקרר באמצעות מים פושרים וזורמים בלבד.

במקרה של חדירת ספרי שלג לעיניים יש לשטוף בהרבה מים ולא לשפשף. במקרה של פגיעה בשמיעה יש לפנות לרופא מטפל. במקרה של אלרגיה, יש להסיר את האיפור (החומר הזר). במידה ומתפתחת רגישות מוגברת המאופיינת בקשיי נשימה, גרד או נפיחת יש להושיב את הנפגע ולחייג למד"א בטלפון חירום 101.

במקרה של חדירת גץ אש לעין יש לשטוף אותה במהירות במים ולהעביר את הנפגע למתקן רפואי קרוב. יש להקפיד על הימצאות תיק עזרה ראשונה תקני של מגן דוד אדום בכל מסיבת פורים ובכל אירוע המוני. בכל מקרה חירום רפואי, יש להזעיק במהירות האפשרית את צוותי מד"א בטלפון חירום 101 ולהישמע להנחיות הפאראמדיקים במוקד עד להגעת צוותי מד"א למקום.

במד"א התייחסו לצריכת אלכוהול מוגזמת בקרב צעירים ובני נוער בחג פורים. נמסר, כי במסכת מגילה נאמר, מצווה גדולה להשתכר בפורים "עד-דלא-ידע", אולם יש הלוקחים את הכתוב ברצינות מרובה ואף מרובה מידי ומגיעים למצב של אבדן הכרה והרעלת אלכוהול. כבכל שנה, במד"א מטפלים במספר נפגעים כתוצאה מצריכת יתר של אלכוהול, במקרה הקשה ביניהם טופל על-ידי צוותי מד"א ילד כבן 8 כשהוא מחוסר הכרה לאחר שתית אלכוהול.

על רקע העלייה בצריכת האלכוהול, מקרים של אלימות קשה המבוצעת תחת השפעת אלכוהול וחוסר המודעות להשלכות של נהיגה תחת השפעת אלכוהול – בעיקר בקרב צעירים – מגן דוד אדום מבקש להזהיר את הציבור ובמיוחד לקראת חג פורים – אלכוהול מותר אך מסוכן. שתייה נכונה נעשית במידה ובאופן מושכל, כשהאדם נוהג עם אפס אחוזי אלכוהול בדם.

הימנעו מצריכה מופרזת של אלכוהול. צריכת אלכוהול מופרזת, עלולה לגרום להרעלה ואף למוות במקרים מסוימים. בנוסף, יש לזכור כי מחקרים מוכיחים שאלכוהול נוטה לגרום להפעלת אלימות רבה של השותה כלפי סביבתו וכמובן שאין לנהוג תחת השפעת אלכוהול.

במד"א מזכירים כי הסיכונים הפיזיולוגיים הכרוכים בשתיית אלכוהול, כוללים השתטות, בלבול, אבדן זיכרון, פגיעה חמורה בקואורדינציה ועייפות מוגברת. במקרים חמורים, עלול המשתכר להיכנס למצב של תרדמת, עד לדום נשימה ומוות.

במצב חירום, יש לפעול על פי ההנחיות הבאות: יש להרחיק את הנפגע ממקום מסוכן, כגון כביש, מרפסת, מכונות חשמליות, כלי רכב וכו'. אם הנפגע מחוסר הכרה ואינו נושם, התחילו מיד בפעולות החייאה והזעיקו את כוחות מד"א באמצעות חיוג למוקד החירום בטלפון 101. במידה והנפגע מקיא, הטו אותו על צידו. אין לתת לנפגע לשתות קפה או כל נוזל אחר, מכיוון שבשל אבדן הרפלקסים, הוא עלול לשאוף כל נוזל אל ריאותיו ולהיחנק.

אל תשאירו בקבוקי משקה ללא השגחה! במד"א מבקשים מהציבור שלא להשאיר כוסות או בקבוקי משקה פתוחים ללא השגחה במסיבות, מחשש שמא יוכנסו אליהם חומרים כימיים, דוגמת סמים מסוגים שונים, כדורי מרץ ועוד.

במד"א מחדדים גם את ההנחיות להורים ומבקשים מהם לשים לב שילדים מתחת לגיל 18 אינם צורכים אלכוהול בפורים. במד"א מזכירים להורים, כי כוחות מד"א טיפלו במספר נערים בני 9 עד 15, שפונו מחוסרי הכרה לבתי החולים לאחר צריכת אלכוהול מופרזת. באחד המקרים מצא את מותו נער בן 17 בתחרות שתיית אלכוהול עם חבריו. בנוסף, מבקשים במד"א לוודא כי ילדיהם, חסרי רישיון הנהיגה, לא יפעלו בניגוד לחוק ואינם עולים על ההגה.

מנכ"ל מד"א אלי בין מסר, כי "על מנת לשמור על שמחת החג שלמה, ולהימנע מפציעות מיותרות אני קורא להורים למנוע מילדיהם מלרכוש נפצים מסוכנים שמשחק בהם עלול להסתיים בפציעות קשות ולנהוג במשנה זהירות בכל אביזרי החג. מדי שנה, אנו מטפלים במקרים רבים של ילדים ובני נוער שפציעתם יכלה להימנע לו רק היו שומרים על אמצעי הזהירות. בנוסף, בעקבות הנתון המראה כי צריכת אלכוהול גבוהה במיוחד בקרב צעירים, על ההורים להיות ערים לתופעת שתיית האלכוהול בקרב הצעירים ולהסביר להם את הסכנות הכרוכות בשתיית אלכוהול. מד"א מאחל לכל בית ישראל חג פורים בטוח שמח".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן