כפר יונה: גידול חד בתלונות על ריבוי יתושים

0
221
יתוש הנמר האסייתי, צילום אלון עתני

בחודשים האחרונים סובלים תושבי רחוב הגלעד ממכת יתושים קשה. בפנייתם לעיתון השרון שלי סיפרו התושבים, כי חייהם הפכו לסבל, בלתי אפשרי לשהות דקה מחוץ לבית, שכן האזור כולו מוצף ביתושים ומי שמסתכן ויושב בחצר ביתו, נעקץ בכל חלקי גופו תוך דקות.

אחד התושבים סיפר, כי למרות פניותיו לעירייה שיבצעו הדברה, לא נפתרה הבעיה והיתושים עדיין מציפים את האזור. התושב הוסיף, כי בני משפחתו והוא יושבים סגורים בביתם, כי אי אפשר לשבת בחוץ: "אנחנו אוטמים את כל הבית ואנחנו רוצים לדעת מתי בעיריית מתכוונים לטפל בבעיה?".

מעיריית כפר יונה נמסר לשרון שלי, כי "הטיפול במפגע היתושים נעשה ברמה אזורית ומקומית. כפר יונה חברה באיגוד ערים שרון, הפועל להדברת מאגרי מים ומפגעים פוטנציאליים בכל אזור השרון מנתניה במערב ועד טול כרם במזרח, מחדרה בצפון ועד תל מונד בדרום. עם זאת חשוב שהציבור ידע כי כל מקווה מים ולו הקטן ביותר, ואפילו צלחת לאגירת נוזלים בעציץ ביתי, מהווים מטרד ובית גידול ליתושים. כמו כן, מחלקת התברואה בעיריית כפר יונה, ביצעה בשבוע שעבר הדברה מקומית נגד יתושים במקומות שונים בעיר, כפעולת מנע לתופעה זו בקיץ. במקביל פרסמה העירייה מידע לציבור במסגרתו נקראו התושבים לסייע לעירייה ולפעול להפחתת כמות היתושים על-ידי ייבוש מקורות המים בשטחם ולהודיע למוקד העירוני 106 על כל מפגע שכזה בשטחים ציבוריים".

למרות תגובת העירייה על פעולות מניעה והדברה, מסר תושב רחוב הגלעד, כי היתושים עדיין מציפים היתושים את הרחוב ולדבריו לא נראה שבוצעה במקום הדברה. כמו כן הדגיש התושב, כי אין באזור מקורות מים עומדים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן