כפר יונה: חברי האופוזיציה נגד דרעי

0
188
ראש עיריית כפר יונה אפי דרעי
ראש עיריית כפר יונה, אפי דרעי. צילום יח"צ

האופוזיציה בכפר יונה מרחיבה הפעילות: שורה של חברי מועצה הנמנים על האופוזיציה המקומית שוקלים בימים אלה הגשת בקשה לשר הפנים, להחלפתו של אפי דרעי, ראש עיריית כפר יונה, בתפקידו כנציג כפר יונה בוועדה המקומית לתכנון ובניה שרונים. לטענתם, דרעי אינו מקיים את החלטות מועצת העיר – בה יש רוב לחברי האופוזיציה. דרעי עצמו מכחיש הטענות ותוקף.

בשבוע שעבר התקיימה בכפר יונה ישיבת מועצת עיר סוערת, זאת בעקבות בקשה חברי האופוזציה לכנס את מועצת העיר ולדון בשני נושאים: ביטול הליך השלביות העשוי לגרום לעומסי תנועה גדולים יותר בהיעדר תשתיות מתאימות, וכן בנושא הבקשה להרחבת תחנת הדלק בכניסה לכפר יונה.

במהלך הישיבה שכללה על-פי חוק הצבעה, התקבלה בקשת האופוזיציה, כי ראש העירייה, דרעי, כנציג כפר יונה בשרונים, יתנגד לביטול השלביות ולהרחבת תחנת הדלק. אולם, למרות שהחלטות אלה התקבלו על ידי רוב חברי המועצה, ניתן היה להבין מדברי דרעי בישיבה, כך לטענת האופוזיציה, כי ככל הנראה הוא אינו מתכוון לפעול על פי החלטות אלה וכי לא יתנגד.

חבר מועצת העיר, אבישי ברעם, מסר לעיתון השרון שלי, כי "התנהלות ראש העיר גובלת בשערורייה. הרי הוא מחויב לבצע את החלטות המועצה ככתוב בסעיף 140 לפקודת העיריות, וכמקובל במשטר דמוקרטי. זה לא קורה אצלנו למרבה הצער. לא ייתכן, שראש העיר יופיע בוועדות תכנון וייצג שם עמדות מעורפלות, המנוגדות לטובת העיר ולהחלטות המועצה. ככלות הכל, הוא אמור לייצג את מרבית הציבור ואת המועצה שהסמיכה אותו להיות נציגה בוועדות. משכך, נפנה עצמאית לוועדות התכנון ואולי גם לערכאות, ונאף שקול פניה לשר הפנים כדי להחליף את ה"נציג" הלא אותנטי הזה"

ראש עיריית כפר יונה, אפי דרעי, מסר בתגובה, כי "ראשית, אבקש לחדד עובדה קשיחה. על פי חוק, החלטות שאינן בסמכות חברי מועצת העיר אלא בסמכותו הבלעדית של ראש העיר, יכול ראש העיר שלא לקבלן כפי שכבר קרה בעבר. החלטות שהתקבלו ברוב חברי המועצה והיו בסמכותי הבלעדית, בחרתי שלא לקבלן משיקולים מקצועיים ולטובת כל העיר. על כך הודעתי קבל עם ועדה. מעיון בתמליל ישיבת המועצה מיום 23.11.16 ניתן ללמוד כי לא אמרתי בשום מקרה שאני לא אקיים את החלטות המועצה".

לעניין הדרישה להגשת הערר מסר דרעי: "באשר לדרישה להגשת ערר או עתירה, הרי שהתחייבתי בישיבת המליאה לקיים בדיקה מקיפה של הנושא. בדיקה זו נערכה יחד עם היועמ"ש ותשובתה מאשרת באופן חד משמעי וברור, כי אין מקום להגשת ערר – מאחר ועבר הזמן. באשר לעתירה שסיכוייה נמוכים, אינני מאשר מתוך אחריות תקציבית העלולה לגרום גם לחיוב בהוצאות".

בעניין תחנת הדלק הוסיף בתגובתו, כי "מאחר ומדובר בהחלטות הוועדה המחוזית לתכנית ובניה, הרי שהוועדה אינה מקבלת תכתיבים מהחלטות מליאת העירייה, אלא דנה לגופו של עניין ומתחשבת בעמדתו של נציג העירייה – כך שההחלטה שהוצעה על-ידי חברי האופוזיציה אינה רלוונטית. באפשרותם להגיש התנגדות להקלות (בתקופת הפרסום) כפי שרשאי כל אזרח. להזכירך, לתחנת דלק זו ניתן היתר כבר בשנת 2003 על-ידי הוועדה המרחבית "שרונים" ומע"צ, המאפשרת כניסה לתחנה מתוך שכונת גבעת אלונים".

עוד לטענת דרעי: "רק התנגדותי הנחרצת מנעה את הקמתה עד לימים אלה. לאורך כל תקופה זו הוגשו התנגדויות להקמת התחנה בכל וועדה אפשרית ובכל בית משפט כולל בבית המשפט העליון. כולם דחו את ההתנגדויות, שכן תחנת הדלק עומדת בכל דרישות החוק (תמ"א 18)".

באשר לטענות חברי האופוזיציה מסר דרעי, כי "חברי האופוזיציה בוחרים לשחק משחק מלוכלך כאשר הם מעלים חדשות לבקרים נושאים שאינם בסמכותם, אלא בסמכותו הבלעדית של ראש העיר, ובלבד שייצרו ספין תקשורתי כנגד ראש העיר".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן