כפר יונה – המאבק נגד הקמת אלפי יח"ד ללא פתרונות תחבורתיים מחריף

2
107
פקק תנועה - כביש 57 - נתניה כפר יונה
צילום fotolia

 

17 תושבי כפר יונה, בהם חברי האופוזיציה העירונית, הגישו בשבוע שעבר באמצעות עו"ד לילך אקרמן, עתירה לבית המשפט המחוזי בלוד בבקשה לביטול החלטתה מעוררת המחלוקת של הועדה המחוזית. בהחלטה, כזכור, אישרה הועדה בניית אלפי יחידות דיור נוספות בתחום השיפוט של כפר יונה – תוך ביטול ההתניות לסלילת כבישים עוקפים.

בעתירה טענו חברי האופוזיציה בכפר יונה, כי ראש העירייה, אפי דרעי, בהתעלם מהליכי התכנון הראויים הקבועים בחוק התכנון ובהתעלם מהתנגדות הרוב של חברי מליאת המועצה, הוביל לביטול תנאים תחבורתיים מקדימים שנקבעו בתוכניות – מבלי לשקול את היקף הפגיעה הצפויה בהם ואף מבלי לשקול חלופות שימזערו את היקף הפגיעה הצפויה.

חברי האופוזיציה תיארו בעתירה תמונת מצב תחבורתית קשה וציינו, כי "כבר היום קיימים עומסי תחבורה קשים, במיוחד בדרך מספר 57, הקיימת מכפר יונה בכיוון התנועה מערבה לנתניה ותחנות הרכבת בה. נוכח העובדה, כי כביש 57 הינו ציר מרכזי המהווה חיבור בין כביש 6 לכביש 4 וכביש 2 לכל תושבי הסביבה וכי זהו הכביש היחיד ממנו ניתן לצאת מכפר יונה – מחייבת הפעלת שיקול דעת חריג במסגרתו לא יינתנו היתרי בניה נוספים למגורים – עד למימוש הפתרונות התחבורתיים".

בנוסף טענו, חברי האופוזיציה בעתירתם, כי הוספתן של אלפי יחידות דיור תוסיף, בממוצע, 3000 כלי רכב וזאת ללא כל פתרון תחבורתי.

חברי האופוזיציה ביקשו מבית המשפט לקבוע, כי החלטת הוועדה בנוגע לכלל הפרויקטים ניתנה שלא כדין, או לחילופין להורות על הפסקת כל פעולות הבניה והאכלוס – עד להתחייבות רשמית לביצוע נתיבי תחבורה רלוונטיים.

קדמה להגשת העתירה פעולת גיוס כספים שאורגנה על ידי מספר חברי אופוזיציה בכפר יונה, במסגרת הד סטארט. זמן קצר לפני המועד שנקבע, הגיע תורם אלמוני אשר הוסיף 15 אלף שקלים – סכום הכסף אשר היה חסר להגשת העתירה.

כפר יונה: האופוזיציה  בעד – עיריית כפר יונה נגד

ירון חדוות, חבר מועצת העיר כפר יונה (סיעת יום חדש) ומיוזמי העתירה, מסר לעיתון השרון שלי, כי "העתירה נולדה כתוצאה מזה שבעקבות לחץ של הקבלנים ושל ראש העירייה ובניגוד לעמדת מועצת העיר שהתנגדה לשינוי, בוטלה ההתניה שנקבעה כבר לפני שנים – המגבילה את היקף הבניה והפיתוח בכפר יונה, כדי שתקביל להתפתחות התשתיות. ברגע שזה קרם עור וגידים לקראת ביטול, הבנו שזה הולך להיות סוג של קטסטרופה תחבורתית ותשתיתית. הבאנו את זה לשולחן מועצת העיר והוחלט שהעיר תתנגד. להפתעתנו, ראש העיר הביע עמדה מנוגדת לעמדת מועצת העיר. בנוסף, חוות דעת תחבורתיות ואחרות הצביעו על כך שבתשתיות הקיימות אפשר לבנות ולהוסיף נתיב תחבורה ציבורי. לא נותרה לנו ברירה אלא לעתור כדי להציל את כפר יונה מקטסטרופה תחבורתית".

מעיריית כפר יונה נמסר בתגובה, כי "בעתירה של חברי האופוזיציה שהוגשה כנגד החלטת הועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז מרכז. העירייה משיבה מכוח היותה צד להליך הקודם בדיוק כמו משרדי הממשלה וגורמים נוספים. בקשת העירייה בוועדה לתוספת שבס נועדה ליצור תמהיל הכולל בניה של דירות קטנות על מנת לסייע בפתרון ראוי בעבור הזוגות הצעירים וחסרי הדיור המבקשים להמשיך ולגור בישוב. הקריאה של האופוזיציה לעצור את הבניה, תפגע בכל אלה. חברי האופוזיציה רוצים לעצור את הבנייה בגלל מחסור בתשתיות – הם מתעלמים מהמהפך התחבורתי העומד לפתחנו, כביש 562 החדש שביצועו החל, סלילת נתיבי תחבורה ציבוריים ושבילי אופניים בכביש 57 הקיים הנמצאים בתכנון ומתוקצבים לביצוע ותהליך לתפישת חזקה לביצוע כביש 57 העוקף. כל עובדות אלה זרות בעיניהם".

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן