כתב האישום בוטל למרות שנתפס עם סם

0
156
מייצגת עו"ד מירב חסן

בחודש מאי אשתקד נתפס הצעיר (22) ליד אזור התעשיה תפן, שבצפון הארץ, כשברשותו סמים. מכתב האישום שהוגש נגדו עולה, כי בעת שנתפס היה הצעיר תחת השפעת סמים מסוכנים ומצבו נהג ברכב. בחיפוש ברכבו נמצאו 83 גרם חומר החשוד כסם וכן באנג. הצעיר נעצר ונלקחה ממנו בדיקת שתן. מתוצאות הבדיקה עלה, כי הצעיר אכן היה תחת השפעת סם.

פרקליטתו של הצעיר, עו"ד מירב חסן, הבחינה, בעת שלמדה את חומר הראיות, בכשלים ראייתיים. בין היתר מצאה עו"ד חסן, כי במהלך החקירה לא ערכה המשטרה רישום מדויק הנוגע לרישום השקיות, אשר נשלחו לבדיקה. עו,ד חסן טענה, כי מכיוון שלא בוצע רישום כזה לא הוכח, כי החומר שנתפס אצל החשוד הוא החומר שנשלח לזיהוי הפלילי.

בעקבות הדברים פנתה עו"ד חסן לתביעה המשטרתית וביקשה לבטל את כתב האישום. עקב הכשלים שנמצאו הסכימה התביעה המשטרתית להגיש בקשה לבית המשפט לבטל את כתב האישום. בית משפט השלום בעכו נענה לבקשה וכתב האישום נגד הצעיר בוטל.

עו"ד חסן מסרה למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "משטרת ישראל מחייבת את שוטריה להקפיד על מה שנקרא "שרשרת סם" – סדר פעולות מסוים לטיפול בסם, עד לשליחתו לגריסה במטה הארצי. ההליך כולל איטום, רישום מדויק, שקילה במשקל אלקטרוני ועוד. כל סטייה מהנוהל המחמיר עלולה להתפרש כפגיעה בראיה, דבר העשוי לשמש קלף בידי סנגורי הנאשם. תרחיש שכזה קרה במקרה זה. המשטרה לא ערכה רישום מדויק בנוגע לרישום השקיות אשר שלחו לבדיקה ולכן לא הוכח כי החומר שנתפס אצל הנאשם הוא החומר שנשלח למז"פ".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן