כ- 1500 עולים חדשים השתתפו לראשונה בנטיעות

0
203
נוטעים עצים. צילום אלכס קולמויסקי, ארכיון קק"ל

כ- 1500 עולים חדשים מרחבי הארץ הגיעו השבוע לנטוע עץ ביער קק"ל בנווה שלום, זאת כחלק מפעילות משותפת של מחלקת אצי"ל של קק"ל, מחלקת חק"ב ומשרד הקליטה לרגל ט"ו בשבט ובמסגרת פעילות קק"ל לקירוב העולים לארץ ישראל ולערכי קק"ל. במהלך יום הנטיעות התקיימה פעילות בתחנות יצירה שנושאן היה מחזור פסולת וחיסכון במים. העולים נהנו מהכנת כובעים מעיסות נייר, תיקים מבגדים ישנים ועציצים מבקבוקי פלסטיק בהם שתלו שתילים של ירקות ועשבי תיבול.

העולים, שהגיעו מנתניה, חדרה, פרדס חנה וערים נוספות, נמצאים בישראל חודשים ספורים ורבים מהם הגיעו ישירות מהאולפנים. העולים החדשים ראו בטקס הנטיעות חוויה מרגשת וייחודית של חיבור לארץ ישראל.

התרגשות גדולה נרשמה בשיאו של האירוע כשהעולים שתלו עצים בליווי מדריכי קק"ל. העולים אשר מרביתם עדיין לא דוברים עברית, הגיעו מהמדינות – רוסיה, אוקראינה, גיאורגיה, צרפת, אנגליה, ספרד, אתיופיה, וארצות דרום אמריקה.

יגאל יאסינוב, מנהל מחלקת אירו-אסיה בקק"ל, מסר: "זו פעם ראשונה שאנו משתתפים באירוע כה גדול יחד עם משרד העלייה והקליטה, ואנחנו מברכים על שיתוף פעולה זה ושמחים שהגיעו לכאן עולים חדשים מכל קצוות העולם. בקרוב נתחיל בפרויקט שיתבצע בכ- 35 ערים בארץ במטרה לסייע להכיר את ישראל לעולים החדשים וליצור תחושת שייכות".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן