להיות אחות – דרך חיים ושליחות אמיתית

0
1626
ציפי שדה מנהלת מחוז שרון שומרון, פטריסיה צימרמן, מנהלת סיעוד במחוז ואתי אבו, מנהלת סיעוד במנהלת שומרון. צילום דוברות קופ"ח כללית

ציפי שדה מאמינה בדרך
ציפי שדה, מנהלת מחוז שרון שומרות של הכללית, החלה את דרכה כאחות. מסלול הקריירה שלה מאחות בבית חולים ועד למנהלת המחוז נחשב לייחודי. שדה תמיד אומרת, כי בעודה מנהלת מחוז גדול עם למעלה מ- 2,700 עובדים ויותר מ- 700 אלף לקוחות, היא עדיין מגדירה את עצמה בראש ובראשונה כאחות.

מדוע את רואה בעבודת האחות ייעוד?
"להיות אחות זו דרך חיים. זה מסוג המקצועות שבוחרים בך עוד לפני שאת בוחרת בהם, כי להיות אחות משמעו בכל בוקר מחדש לתת את כל הלב ואת כל הנשמה למטופלים. תפקידי הסיעוד מתפתחים ומגוונים בהתאם למגמות עולמיות ובישראל. כיום אחיות משתלבות בתפקידי ניהול, מפתחות מומחיות, יוזמות פעילויות לקידום בריאות, מתחברות לקהילה ויודעות לתת את המענה המדויק בזמן הנכון ובדרך הנכונה. התברכנו בסוללה מדהימה של אחיות ואחים עם מחויבות, מסירות ומקצועיות ועל כך יש לנו במה להתגאות."

אחות חוקרת
פטריסיה צימרמן, כיום מנהלת הסיעוד במחוז שרון שומרון של כללית עלתה לישראל מצרפת בשנת 1984 ומיד החלה ללמוד בבית הספר לאחיות באיכילוב. פטריסיה בעלת שני תארי MA , בסיעוד ובמנהל מערכות בריאות. בתזה שלה באוניברסיטת תל אביב עשתה מחקר בנושא של דיכאון אחרי לידה והובילה לאורך זמן את התחום הזה בשירותי בריאות כללית. על פעילותה בתחום זה, קיבלה פרס של שם רות רון לאור לתרומתה לפיתוח מערך הבריאות במדינה. לאחרונה קיבלה פטריסיה אישור כאחות מומחית בתחום מדיניות ומינהל בסיעוד, והיא בין הראשונות בישראל שמקבלות את התואר אחות מומחית ממשרד הבריאות. פטריסיה לוקחת חלק בוועדה של משרד הבריאות להכרה באחות מומחית בקהילה.

פטריסיה, את ויתרת על לימודי רפואה כדי להמשיך לעבוד כאחות ואף זכית בפרס ארצי על מחקר שלך בנושא דיכאון אחרי לידה
"בחרתי להיות אחות עוד בגיל 18 בצרפת. עבדתי בקיץ בבית חולים קטן ושם הכרתי את פעילות האחות והבנתי שזה הכי מתאים לי. כשעליתי לישראל התקבלתי לבית הספר לרפואה, אך החלטתי לדבוק בהחלטה שלי להיות אחות. במהלך הקריירה שלי עברתי בין תפקידים וחוויתי המון. להיות אחות זה אומנם מקצוע אחד, אבל יש בו גיוון רב ואין סוף אפשרויות. בשבילי להיות אחות זה לראות את המטופל במרכז וזה נכון גם אם את אחות במרפאה וגם כמנהלת הסיעוד במחוז", סיפרה פטריסיה.

מעולם ההייטק לאחות
ענבל בן צבי, אחות באשפוז יום נתניה, מתגוררת בתל מונד. ענבל בחרה לעזוב את עולם ההייטק ולהתמקצע ולעבוד כאחות.

מדוע בחרת לעזוב את עולם ההייטק, לעשות הסבה ולבחור במקצוע האחות?
"עבדתי במשך שנים בחברת היי טק, בניהול משאבי אנוש ויש לי תואר שני במשפטים. בשנת 2012 החלטתי לצאת לדרך חדשה ולעשות הסבה לסיעוד. אבא שלי רופא ותמיד נמשכתי לעולם הזה, אז החלטתי להניח את כל הניסיון שלי והעבר שלי בצד ולפתוח בדרך חדשה. התחלתי כאחות במיון בבית חולים בלינסון. כיום אני אחות בקהילה, במסגרת אשפוז יום בנתניה. להיות אחות בקהילה מאפשר לי להיות בצד הנותן, ללוות מטופלים ולראות אותם לאורך זמן. יש גם את הפן החיובי של המון הוקרת תודה על ידי המטופלים. בכלל, כיף להיות בצד הנותן – זה ממלא ומאתגר"

ענבל בן צבי. צילום דוברות קופ"ח כללית מחוז שרון שומרון
ענבל בן צבי. צילום דוברות קופ"ח כללית מחוז שרון שומרון

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן