לידור דיין – מטאור חדש בשכונה

2
516
לידור דיין - נתניה
לידור דיין, נתניה. צילום אסף כהן

מאמני כושר אישיים בעידן של היום הם דבר שכיח לחלוטין, קורס מדריכים קצר וכמה חודשים של אימונים בחדר הכושר ואתה נחשב מדריך מן השורה. ישנם יחידי סגולה שבאמת מבינים בתחום, לומדים כל דבר לעומק מתוך עניין ורצון לדעת יותר ולאו דווקא מתוך חובה כזו או אחרת. לידור דיין הוא אחד מאותם מאמנים שעוד כשהיה נער בתיכון החל להתאמן וללמוד את רזי גוף האדם. לטענתו כבר אז ידע כי זה המקצוע שלו לחיים ובשל כך בחר להקריב את חייו האישיים לטובת התפתחותו המקצועית.

לידור דיין, נחשב – לפחות בעיר נתניה – לסוג של מטאור – למרות גילו היחסית צעיר (24). אחרי שעברו תחתיו ועדיין עוברים מאות מתאמנים, הוא מודה כי מטרתו בחיים היא לתת את הכלים לכמה שיותר אנשים לאורח חיים בריא יותר, הכולל פעילות גופנית ותזונה נכונה. בראיון לספורט נתניה און ליין מסביר לידור מדוע הוא מאמין, שגם בשנה הקרובה יותר ויותר אנשים יממשו את המודעות הגוברת לחשיבות העיסוק בספורט ושמירה על תזונה מאוזנת למציאות.

יש ילדים שחולמים להיות רופאים וכאלה שחולמים להטיס מטוס, אתה היית ילד שחלם להיות מאמן כושר?
"האמת שלא מדויק. לא חלמתי על זה, אבל מגיל מאוד צעיר יחסית נחשפתי לעולם הזה של אימוני כושר ופיתוח גוף. החלומות לא איחרו להגיע. כילד הייתי מאוד ביישן ומסוגר בעצמי. לא היו לי חברים אולי אחד או שניים. מצאתי באימוני הכושר מעין מקום מפלט עד כדי שהייתי בהפסקות מתאמן עם עצמי ולעיתים חוזר לשיעור מזיע ועייף אחרי מיני אימון. פיתחתי מודעות לגוף שלי בגיל נורא צעיר וזה מסוג הדברים שמתמכרים אליהם".

תסביר
"אימוני כוח באים לידי ביטוי ברמה ויזואלית מאוד מהר, זו עובדה קיימת. התאמנתי על בסיס יומי וכל פעם ראו את זה יותר ויותר. היו כאלה שראו את האימונים שלי והתלהבו. עבור ילד בישן ובלי הרבה ביטחון, זה מסוג הדברים שמזניקים אותך מכל הבחינות. עם הזמן התחילו אנשים להתעניין ואפילו שאלו אותי כמה אני לוקח לאימון. כל-כך לא הייתי בקיא בתחום, שפשוט עזרתי לכל מי שרצה. בניתי תכניות אימונים ואף הסכמתי למי שרצה להצטרף לאימונים שלי מבלי לגבות תשלום".

אחרי השירות הצבא למדת את התחום והוסמכת כמדריך. האם זה השלב בו הבנת שזהו ייעודך?
"אני חושב שהבנתי את זה עוד לפני. אחרי הצבא באמת למדתי והוסמכתי למדריך. התחלתי לעבוד ברמת השרון בחדר כושר שהיה ממוקם במקלט. הייתי כל-כך חדור מטרה, שלא עניין אותי כלום. רציתי לעשות את מה שאני אוהב – עד שהגעתי לנקודה בה הבנתי שמגיע לי יותר ושאת החלום שלי אני לא אוכל להגשים במקלט ברמת השרון. חבר הציע לי לנסות את מזלי בהולמס פלייס. החלטתי שאין לי מה להפסיד. הלכתי לראיון. תחושת הבטן שלי אמרה לי שזה המפתח כניסה שלי לעולם הספורט האמיתי".

בסופו של דבר התקבלת, ומה בעצם היה שונה?
"נתחיל בכמות המתאמנים. 'טחנתי' משמרות והכרתי את כל המתאמנים ברמה אישית. זה חלק ממני. היכולת – כמעט הצורך – להכיר ולהקשיב. פעם אחד מישהו ראה אותי מתאמן ושאל אם אני עושה אימונים אישיים. השאר היסטוריה. זה היה מדבק. אחריו הגיע עוד מתאמן ועוד מתאמנת. היום, ברוך השם, כבר אין לי מקום למתאמנים נוספים. אני משקיע מאמץ ואכפתיות בכל מתאמן ולא מוכן שאיכות השירות שאני נותן למתאמנים שלי, תיפגע מכמות המתאמנים עצמה".

אתה יודע לומר לי מה הסוד שלך? מה עושה אותך שונה ממאמן אחר?
"אני, מן הסתם, לא יהלל וישבח את עצמי. אני ברמה אישית מאמין, שכאשר אדם עושה משהו מכל הלב, כשזה בא לו מהבטן, רואים ומרגישים את זה. האכפתיות שלי מכל מתאמן או מתאמנת אינה מזויפת. הצלחתם היא הצלחתי והצלחתי היא הצלחתם. ישנן אין-ספור סיבות מדוע אדם מגיע למסקנה שהוא מעוניין במאמן כושר אישי. סיבה רגשית, רפואית, חברתית, בריאותית, תדמיתית, מקצועית ועוד. מילות המפתח הן סבלנות, נחישות וחיזוק חיובי. כאשר מתאמן שלי הפחית, באמצעות כושר ותזונה תקנית, 60 קילוגרמים ממשקלו, תחושת הסיפוק אינה רק שלו – אלא גם שלי ולהיפך. זו התחושה המדרבנת אותי להמשיך הלאה".

מה החלום הגדול שלך?
"החלום שלי הוא לגעת ולקדם כמה שיותר אנשים באמצעות הדרך שלי ולבסס למשפחה שלי עתיד כלכלי טוב יותר. אני מאמין גדול בעבודה קשה ויודע שהסבלנות משתלמת. אומרים, שכל המהפכות הגדולות החלו בצעד אחד קטן. אני התחלתי בצעד קטן, אבל הצעדים הגדולים עוד לפניי. אני יודע שאצליח"

אתה, בעצם, ויתרת על חיי חברה כמעט לחלוטין, ובחרת להקדיש את חייך לעבודה – לפחות בשנים הקרובות. זה לא הרבה מדי?
"אני לא רואה בזה ויתור או הקרבה. בכל זאת, אני עושה את מה שאני אוהב ונהנה מהעבודה שלי ככה שאין לי בעיה. כמו שציינתי קודם, הכל עניין של סדרי עדיפויות. היום אני עובד כדי שמחר אקצור את הפירות. כשאני רואה בדף הפייסבוק שלי קרוב ל-2000 עוקבים בשבועיים, אני מבין שאני בדרך הנכונה".

אהבתם? מוזמנים להגיב, לשתף או לסמן בלייק. רוצים לקרוא עוד על כל מה שקורה בנתניה? מוזמנים להתחבר אלינו, נתניה און ליין – נתניה און ליין

2 תגובות

  1. בן אדם תותח רק לומד ממני המאמן שלי בחדר כושר בשנה עליתי 15. קיל שריר

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן