לירון פרטוק חי כדורגל חופים

1
297
לירון פרטוק נתניה
לירון פרטוק, בימי מכבי נתניה (כדורגל חופים). צילום ארכיון ניר אנשר

 

רגע אחרי שנשמעה שריקת הפתיחה בחופי נתניה וליגת הכדורגל חופים יצאה לדרכה, תפסנו את שחקן העבר ומאמן מכבי רימקס נתניה בהווה, לירון פרטוק, לשיחה צפופה על הכניסה לנעליים הגדולות שהשאיר אחריו בני לם. על המעבר מהמגרש החולי לקווים, על החששות שליוו את המעבר, הפספוס הגדול של נבחרת ישראל והמטרות שהוצבו. בינתיים, הספיקו חניכיו של לירון פרטוק לכבוש את החולות ולרשום שני ניצחונות בשני מחזורים.

לירון פרטוק, אתה חי כדורגל חופים מגיל צעיר, כשבפועל מבחינה מקצועית והכרה אמיתית בענף, השינוי הוא רק ב-11 השנים האחרונות. איך זה?
"אני, אישית, נכנסתי לענף כדורגל חופים לפני למעלה מ-20 שנה כתוצאה מטורניר ידידותי שהתקיים בנתניה , אבל הרומן שלי ושל המשפחה שלי עם הענף התחיל לפני למעלה מ- 50 שנה, באמצעות אח של אמא שלי ואבא שלי ששיחקו ועדיין משחקים גם היום. הכניסה שלי לעולם הזה הייתה הכי טבעית, כי אני גדלתי על זה מגיל 0 שאבא לקח אותי לחוף לצפות במשחקים, הסביר לי את רזי המשחק ומבלי להתכוון העביר לי את האהבה המטורפת לדבר הזה. במהלך 11 השנים האחרונות הענף צבר תאוצה בגלל שהעיר נתניה יחד עם ההתאחדות הפכו את הענף לרשמי".

הזכרת טורניר ידידותי שהתקיים בעיר ובו בעצם לקחת חלק לראשונה כשחקן, ספר לי על זה?
"הייתה אליפות ישראל בכדורגל חופים בה השתתפו 32 קבוצות. אני זוכר שחברתי לדידי חלפון, פקח מוכר בעיר ושועל ותיק בסצנת הכדורגל חופים בעיר. יצרנו קבוצה עם עוד כמה חברים מכפר יונה ולקחנו די בקלות את הגביע. היה ביקוש רב למשחק וייאמר לזכותם של ראש העיר מרים פיירברג, מוטי שעיבי ודודי מור זכיין הליגה מטעם פיפ"א שזיהו את הפוטנציאל האדיר של הענף בארץ והתחילו לדחוף אותו קדימה. ואכן, זו השנה ה-11 בה מתקיימת ליגת החופים הרשמית".

אחד הפספוסים הגדולים בענף כדורגל החופים זו הקפאת פעילותה של נבחרת ישראל שהגיעה להישגים. איך אתה רואה את התמונה?
"מאז שהחלה ליגת החופים, הענף נמצא בתאוצה מתמדת עם רייטינג צפייה מטורף. הוחלט אז, בשל ההצלחה הרבה, להקים את נבחרת ישראל. למעלה מארבעים שחקנים, בהם אני, זומנו למבחני קבלה וגובשה נבחרת חזקה וטובה שלי היה הכבוד להיות חלק ממנה. השגנו תוצאות טובות מאוד בשביל נבחרת צעירה, אבל זה היה כרוך בהוצאה כספית לא קטנה. לצערי, בחרו להקפיא את פעילות הנבחרת דווקא בשלב בו היינו רגל וחצי בתוך הדרג הגבוה שמקבל מימון מפיפא".

מה זאת אומרת?
"ישנם שני דרגים עיקריים בכדורגל חופים, כאשר קבוצות המדורגות בדרג A ממומנות על ידי פיפא ואילו קבוצות עם הישגים פחות גבוהים ומדורגות בדרג B ממומנות באופן פרטי. נבחרת ישראל הייתה תמיד בדירוג בראש טבלת דרג B. עד שהגענו למצב אידאלי בו לא משנה איזה טורניר ובאיזו תוצאה נסיים, אנחנו מעפילים לדרג A החליטו פה בארץ להקפיא לנו את הפעילות ובעצם נבחרת ישראל התפרקה לפני כארבע שנים. עכשיו אנחנו עובדים על לנסות להגיע לשם שוב. בקרוב יתקיים פה משחק ראווה, בו תפגוש נבחרת ישראל את הולנד. המטרה שלנו היא ליצר עניין ובאז סביב הנבחרת, להחזיר אותה לתודעה".

העונה אתה משמש ככמאמן מכבי "רימקס" נתניה ובפועל אתה מחליף את בני לם. מדובר בכניסה המחייבת נעליים גדולות מאוד
"האמת, שזו שאלה מצוינת. אם אומר שלא חששתי אשקר. כמובן שהיו חששות, בין בגלל חשיבות התפקיד ובין בגלל הרצון שלי לעשות אותו הכי טוב. כדורגל חופים בכלל ונתניה בפרט הן שתי האהבות הכי גדולות שלי אחרי האישה והמשפחה. לשמחתי, החברים למגרש, איתם שיחקתי עד לפני עונה, תומכים ומפרגנים. אני מקפיד לפני הכל להמשיך ולהיות חבר שלהם, אבל הם גם יודעים שבמגרש אני מאמן. המטרה של כולנו היא משותפת".

כדורגל חופים הוא חלק בלתי נפרד מחייך. האם זה זה לא משפיע על החיים האישיים, האישה והעבודה הרגילה?
"ביום יום אני סמנכ"ל לתפעול ומשנה למנכ"ל בחברה לטיהור מי שפכים. חברה הפועלת בחו"ל – מה שאומר שאני טס לא מעט. כמות הימים שוויתרתי עליהם בעבודה לטובת הכדורגל, כבר מזמן הפסקתי לספור. מאז שהתחתנתי, אשתי מוותרת יותר ממני ומקבלת סיטואציה לא פשוטה – בה אני טס הרבה מטעם העבודה וכאשר אני בבית, בעונת המשחקים, אני עסוק בכדורגל חופים. למזלי, התחתנתי עם האישה המדהימה שאיתה כאמור… התחתנתי. ללא קשר, היא עצמה אוהבת כדורגל. היא יודעת כמה זה עושה לי טוב, כמה זה חשוב לי והיא מקבלת את זה. על זה אני גאה ומעריך את רעייתי אפילו יותר".

מכבי רימקס נתניה פתחה את העונה בסערה. באמתחתך שני ניצחונות מרשימים. מהן השאיפות שלך כמאמן?
"נתניה היא הקבוצה החזקה בליגה לדעתי, ולא כי אני מאמן אותה. הרבה מהשחקנים התחלפו, אבל נשארו גם ותיקים. הרכש מחו"ל הוא חזק והמכנה המשותף בין כולם הוא עצם היותם בני אדם לפני הכל. השאיפה שלי ואמרתי את זה גם לשחקנים, שלפני הכל נהיה כולנו בני אדם. נשמור על עצמנו מגובשים וההצלחה תגיע יחד עם זה. לא שווה לי קבוצה של כישרונות אם השחקנים לא בני אדם".

אהבתם את הכתבה על לירון פרטוק ועל מכבי רימקס נתניה – כדורגל חופים? מוזמנים לפרגן בשיתוף בפייס ובוואטס…

כתבות נוספות העשויות לעניין את קוראי נתניה און ליין – נתניה:

דודו מכלוף – בעלי מכבי רימקס נתניה רוצה את הגביע

 

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן