מאירים את ישראל

0
161
מאירים את ישראל. צילום באדיבות בית חולים לניאדו

הושקה תערוכת מאירים את ישראל, ההשקה מסכמת חודשי עבודה יצירתיים בהם עוצבו שבעים מנורות – סמל המדינה – ע"י אמנים, ידוענים, אישי ציבור וצוות בי"ח לניאדו. המנורות המסמלות את שבעים שנות קיומה של מדינת ישראל מבטאות את רוחה של המדינה ואופיה המיוחד של העיר נתניה.

נמסר, כי מדובר בפרויקט משותף לעיריית נתניה ובי"ח לניאדו , במסגרתו עוצבו המנורות והוצגו בכיכר העצמאות בנתניה ולאחר מכן ימכרו – ההכנסות ממכירת המנורות יהיו קודש לבניית פגייה חדשה לבית החולים המשרת את תושבי נתניה והשרון כולו.

באירוע ההשקה השתתפו חלק מהמאמנים והידוענים שהשתתפו בעיצוב המנורות וביניהם תושב נתניה הכדורגלן מוטל'ה שפיגלר, שוערה האגדי של נבחרת ישראל, המוזיקאי יוני רועה וכן אבלין ג'אן,  אשר שכלה את בנה בפיגוע בצומת קניון השרון בנתניה ועיצבה מנורה לזכרו.

בהשקת התערוכה השתתפו סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן שציין בדבריו כי "משרד הבריאות השקיע בשנים האחרונות משאבים רבים על מנת להפחית את אחוזי התמותה בפגיות, בניית מבנה חדש לפגייה בלניאדו משתלב בתכניות העבודה של המשרד, זה פרויקט בעל ערך לכלל תושבי נתניה והשרון", ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, הודתה בנאומה ליוזמי הפרויקט ואמרה כי "המוטיב של המנורה המסמלת את נתניה הוא ילדים, ילדי העיר שממשיכים להתחנך ולגדול בה כבר תשעים שנה. הפגייה החדשה מסמלת אתה המשכיות העם היהודי לדורותיו וכך גם סמל המנורה".

נדב חן מנכ"ל לניאדו שבירך את כלל השותפים לפרויקט אמר: "אנו בית חולים קהילתי המחובר לתושבי העיר והאזור ורואים זכות לעצמנו לבנות פגייה חדשה שתעניק אופק של תקווה ובריאות למשפחות הפגים הקטנטנים" .

המנורות המעוצבות הוצגו לציבור הרחב במהלך ימי חול המועד בכיכר העצמאות, בסמוך לחוף הים וכן בהיכל התרבות העירוני. מאיר מרק, סמנכ"ל פיתוח משאבים וקשרי חוץ המנהל את הפרויקט מסר, כי גורמים עסקיים רבים בארץ ובחו"ל הביעו ענין לקחת חלק בפרויקט ובימים אלו תתחיל מכירת המנורות.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן