פנייה לממשלה: אשרו הכשרת מבקשי מקלט ככוח עזר בבתי אבות

2
170
גליה צבר - מרכז אקדמי רופין
פרופ' גליה צבר. צילום נועם פרידמן

 

פרופסור גליה צבר, נשיאת המרכז האקדמי רופין, פנתה השבוע לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשרי הבריאות, האוצר, הפנים, העבודה ורווחה וכן השרה לשוויון חברתי – בבקשה לאפשר למכון להגירה ושילוב חברתי, במרכז האקדמי רופין, להכשיר מבקשי מקלט המתאימים לכך כעובדי כוח עזר לבתי האבות הסיעודיים.

פנייתה של פרופ' צבר באה בעקבות מקרה ההתעללות בבית האבות "נווה כיפת הזהב", אשר לדבריה, העלה שוב לכותרות את חשיבותו של כוח עזר מיומן ואיכותי בבתי אבות סיעודיים.

בפנייתה ציינה פרופ' צבר, כי "לאורך השנים האחרונות עולות לדיון סוגיות הקשורות למחסור בכוח עזר זה ולאיכות הטיפול שהוא מספק לקשישים השוהים במוסדות. בדיון בנושא שערכה ועדת הפנים ביולי 2016 טענה נציגת משרד הבריאות שקיים מחסור של כ – 1,235 תקני כוח עזר, אולם גם את התקנים המצומצמים הקיימים קשה לאייש בגלל הקושי הרב בגיוס עובדים ישראלים. בדיון נוסף הצהיר מנכ"ל משרד הבריאות שהמחסור בכוח עזר בבתי האבות מגיע לכ- 3,000 משרות. לאור זאת, ביקש יו"ר ארגון בתי האבות והדיור המוגן היתרים להבאת עובדים זרים אשר יתנו מענה למחסור הקיים בכוח עזר בבתי האבות הסיעודיים. לקריאתו זו הצטרפו גם בכירים ממשרדי ממשלה נוספים".

עוד ציינה, כי המכון להגירה ושילוב חברתי במרכז האקדמי רופין, מבקש להציע פתרון חלופי: "בישראל שוהים כיום תחת הגנה קבוצתית זמנית כ – 40 אלף מבקשי מקלט, רובם המוחלט מאריתריאה או סודן. מבקשי מקלט אלה אינם ברי גירוש מכוח החוק הבינלאומי, ולפיכך הם חיים ומתפרנסים כאן, לרוב, בעבודות דחק. חלקם עובדים ככוח עזר בבתי אבות סיעודיים וזוכים להערכה רבה של צוות העובדים, הקשישים ובני משפחותיהם. אנו מציעים להכשיר את המתאימים, ביניהם, כעובדי כוח עזר לבתי האבות הסיעודיים. הכשרה זו תייצר פתרון איכותי וייעודי לצרכים המורכבים והגדלים של ענף הסיעוד"

יש לציין, כי לצד התומכים יש את המתנגדים אשר טוענים, כי מתן עבודה, ולו זמנית, עלולה להוביל לחידוש ניסיונות נתינים מהמדינות המדוברות לנסות ולהיכנס לישראל.

כתבות נוספות העשויות לעניין אתכם:

חודשה הרחקת הרב שר ממשרדי עיריית נתניה

אישום: קצין ושוטרי בילוש היכו עצור בפטיש

 

2 תגובות

  1. כל מטפל צריך לעבור ועדת סינון ללא קשר למוצאו.
    עם דרישות סף וביקורת תקופתית

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן