מדד השקיפות: רק ציון 80 לאתר עיריית נתניה

2
114
עיריית נתניה. צילום נתניה און ליין

דו"ח עמותת "שקיפות בינלאומית – ישראל" לשנת 2016 קובע, כי מצב השקיפות בעיריית נתניה, בכל הקשור לאתרי האינטרנט אותם היא מפעילה, הוא טוב. נתניה אף שיפרה במהלך החודשים האחרונים את הניקוד ועלתה מתוצאה של 73% לתוצאה 80%. עם זאת, בהשוואה ל-15 הערים הגדולות, עיריית נתניה ממוקמת במקום ה-11 בלבד.

המדד, המתפרסם זו השנה השביעית, נועד לבחון את נגישות וזמינות המידע באתרי האינטרנט של הרשויות המקומיות – זאת באמצעות בחינתן של 57 קריטריונים שונים באמצעות עשרות סטודנטים. לרשויות עצמן נמסרות התוצאות, עם ניתוח מדויק, והן מתבקשות לתקן הדרוש תיקון – רק אז מתפרסם הדו"ח בתאריך שנקבע.

השנה, כך נמסר, בחנו מתנדבי העמותה 76 רשויות מקומיות המוגדרות כערים. בין השאר נבחנו פרטי התקשרות של האזרח עם הרשות וראש הרשות, מבקר העירייה, חברי המועצה, פרסום מסמכים, מענקים ותמיכות כנדרש בחוק חופש המידע, שקיפות כללית, תיעוד ישיבות מועצה, כספים, חוזים, רישוי עסקים ועוד.

הרשויות עצמן זכו, מלבד לציון באחוזים, גם לשיוך לקטגוריות. נתניה, כאמור, בשל הציון 80% שויכה לקטגוריה B. בצמרת דירוג הערים הגדולות בקטגוריה A מובילות ראשון לציון (96%) ואחריה תל אביב (93%). ירושלים וכפר סבא סוגרות את הצמרת עם ציון 88%. בקטגוריה B מבין פורום ה-15 שתי רשויות: נתניה הממוקמת במקום 11 עם ציון 80% ובאר שבע אחריה עם 79%. ברמה C ממוקמות פתח תקווה וחיפה אשר סוגרת את רשימת פורום ה-15 עם ציון 64%.

מעיריית נתניה נמסר בתגובה לתוצאות המדד, כי "עם קבלת הדו"ח המלא והמפורט תמשיך העירייה בפעילות הנדרשת – כחלק בלתי נפרד מעבודה המתבצעת מזה תקופה, בין השאר, בפתיחת והפעלת דף פייסבוק עירוני פעיל, בעיבוי ובהנגשת אתר העירייה ועד לישומון חדש למשלוח תלונות למוקד העירוני 106".

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן