מועצת פרדסיה נגד מכון פילאטיס

0
119
ד
עורך הדין ד"ר ניסן שריפי. צילום דורון זכריה

בית המשפט השלום בנתניה עיכב צו הפסקה שיפוטי, אשר הוציאו מועצת פרדסיה והוועדה המקומית שרונים נגד מכון פילאטיס הפועל במרכז המסחרי "רימון" ביישוב. בבקשה להוצאת הצו טענו נציגי הוועדה המקומית "שרונים", כי המקום אוכלס טרם קבלת טופס 4, בניגוד מוחלט להיתר ולתב"ע.

באמצעות פרקליטם, ד"ר ניסן שריפי, עתרו בעלי המכון לבית המשפט בטענה, כי צו ההפסקה השיפוטי, שהוצא נגדם, חסר בסיס. לטענת ד"ר שריפי הרקע להוצאת צו ההפסקה השיפוטי, הוצא על רקע סכסוך עבור "כופר חניה" מול המרכז המסחרי בו נמצא מכון הפילאטיס. לטענתו מועצת פרדסיה דורשת "כופר חניה" כתנאי להנפקת טופס 4 לכלל קומות המבנה המסחרי.

ד"ר שריפי הדגיש, כי הוועדה המקומית "שרונים" לא טרחה לציין בפני בית המשפט, כי רוב המבנה מאוכלס, לרבות הקומה העליונה, בה ממוקמים קופת חולים ולבית מרקחת. עוד ציין, כי המכון לפילאטיס ממוקם בקומת הביניים בין קופת החולים ובין סופרמרקט גדול ופעיל בקומה התחתונה. בנוסף טען ד"ר שריפי, כי "ביישוב פרדסיה קיימים מכוני פילאטיס רבים בתוך בתי מגורים ואין פוצה פה ומצפצף בקרב המשיבה".

כאמור בית משפט השלום בנתניה עיכב את צו ההפסקה השיפוטי והורה לוועדה המקומית להגיב בתוך 14 ימים.

ראש מועצת פרדסיה, טל גורקי, מסר תגובה: "לא נרתע מאיומים ונפעל למען האינטרס הציבורי. טוב עשתה "שרונים" שביקשה וקיבלה צו סגירה כנגד עסק שנפתח במקום שאין לו טופס 4 ובמרכז מסחרי שבו חסרים על פי התקן 19 מקומות חנייה לפחות. כתוצאה מהפעילות הבלתי חוקית במרכז "רימון" נוצר מחסור חמור במקומות חנייה באזור ותושבי הרחובות הסמוכים סובלים מחסימת כניסות לביתם ומחוסר אפשרות לחנות ליד הבית. הניסיון להגדיל את כמות העסקים במקום למען בצע כסף, מבלי להגדיל את היצע מקומות החניה, תוך הפרה בוטה של החוק, הוא חמור. לא ניתן לבעלי המרכז המסחרי לעשוק את הציבור ולהתחמק מחובתם להתאים את מקומות החנייה במקום לתקן".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן