מזרק להצלת חיים

0
95

רכבי החירום של מד"א צוידו במזרק אדרנלין אוטומטי לטיפול במקרים של תגובה אלרגית חריפה ; מנכל מד"א אלי בין: "הכנסת המזרק יתרום רבות למשימת הצלת חיים"

מידי שנה מטפלים צוותי מד"א בכ-3,500 מקרי חירום של תגובה אלרגית מתוכם כ-300 מוגדרים מקרים של תגובה אלרגית חריפה. עד היום, רק הפאראמדיקים בניידות לטיפול נמרץ של מד"א היו רשאים לטפל בזריקת אדרנלין במקרים של תגובה אלרגית חריפה.

אגף הרפואה של מד"א קידם לאחרונה עבודת מטה שתאפשר הזרקת אדרנלין גם ע"י חובשי רפואת החירום של מד"א הפועלים ברחבי הארץ ובנתניה. עבודת המטה המשולבת בשיתוף מד"א, משרד הבריאות, האיגוד הישראלי לאלרגיה וגורמים נוספים אישרה את השימוש במזרקים אוטומטים ולראשונה בימים אלו את צוידו כלל החובשים באמבולנסים ובאופנועי-מד"א במזרקים אוטומטיים של אדרנלין אשר יאפשרו להם להעניק טיפול רפואי ייעודי לתגובה אלרגית חריפה של מטופלים (אנאפילקסיס).

כחלק מההערכות לשימוש במזרק האוטומטי הפיק אגף הד"ס של מד"א לומדה אינטראקטיבית המוקדשת כולה ללימוד עצמי של נושא התגובה האלרגית והשימוש במזרק אוטומטי של אדרנלין כמרכיב חיוני בשרשרת הטיפול וכל חובש במד"א עובר את ההדרכה המיוחדת לפני השימוש במזרק.

ד"ר רפי סטרוגו, מנהל אגף הרפואה במד"א, מסר, כי "אנאפילקסיס הינה תגובה אלרגית קיצונית אשר ללא טיפול מתאים ומהיר יכולה להוביל למוות. במדינת ישראל יש אלפי אנשים הסובלים מאלרגיה למזון ועוד אלפים רבים שסובלים מאלרגיות אחרות, מידי שנה מטפלים צוותי מד"א בכ-3,500 מקרים של תגובה אלרגית מתוכם כ-300 עונים להגדרה של תגובה חריפה (אנאפילקטית), בהם כ- 20 בממוצע שמאושפזים במצב קשה."

פרופ' ננסי אגמון לוין, יו"ר איגוד רופאי האלרגיה והאימונולוגיההוסיף: "היוזמה החדשה משותפת לאיגוד ולמד"א ואנחנו תומכים בה. עד היום, האפשרות למתן הנחיות טלפוניות להזרקה הייתה רק לחולים שיש ברשותם מזרק אישי, ההנחיות החדשות והפעולות שיבצעו צוותי מד"א יצילו חיים. מדובר ביצירת זמינות של מזרקים בכל מקרה חירום".

מנכ"ל מד"א, אלי בין מסר לנתניה און ליין – ksn, כי "אנו במד"א פועלים כל העת על מנת לפתח ולקדם דרכים נוספות שיעזרו לנו במשימת הצלת החיים היומיומיות של הארגון. אין לי ספק כי הכנסתו של מזרק האדרנלין האוטומטי לאמבולנסים ולאופנועי מד"א תתרום רבות למשימת הצלת החיים ומהווה אבן דרך נוספת בהתפתחות הארגון"

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן