מחאת מחלף איינשטיין נמשכת: הטיפול בליקויים בעיצומו

0
116
השלטים שנתלו בסמוך למחלף איינשטיין

במהלך חג הפסח נתלו על עמודי החשמל הסמוכים למחלף איינשטיין שלטים גדולים שהתריעו, כי מדובר בכביש דמים. הגדיל לעשות השלט -"האץ, ילדים בכביש". שבוע קודם לכן חסמו מספר תושבי השכונה את המחלף בריהוט, אולם בחג פסח השני נשאר המחלף פתוח והתנועה זרמה בו ללא הפרעות. את התושבים לא סיפקה ההבטחה לבדוק את הליקויים ולטפל בהם וחלקם החליטו למחות באמצעות שלטים.

אחת מתושבות השכונה התריעה, כי הרמזור במעבר החציה הסמוך למחלף, המוביל מרחוב שפינוזה לבית ספר ש"י עגנון, מתחלף מהר מדי ויכול להוות סכנה לחוצים את הכביש. לדבריה עוברים במקום מדי יום עשרות תלמידים לבית ספר ש"י עגנון. התלמידים נאלצים לחכות זמן רב מדי לרמזור ירוק, שהוא קצר מדי, ועלול לקרות אסון במקום אם תלמידים חסרי סבלנות ינסו לחצות באדום.

בנוסף טענה התושבת, כי חייבים להתקין פסי האטה על מנת להאט את נסיעת המכוניות, אשר נכנסות או יוצאות למחלף במהירות גבוהה. כמו כן הוסיפה שצריך להתקין במקום ברזלים שיחסמו את הירידה לכביש, שלא במעבר החציה.

למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין נודע, כי כבר בחודש פברואר השנה פנו נציגי תושבי השכונה לעירייה בבקשה להתקין פסי האטה ברחוב שפינוזה ולהציב תמרורי אזהרה ברחוב, אולם בתשובה נמסר לתושבים, כי הנושא ידון רק כשוועדת התנועה תתכנס – בחודש יוני הקרוב.

"מכעיס אותי אישית שהיו דברים שהיו צריכים להיות מטופלים טרם פתיחת המחלף ועדכנו את התושבים שוועדת התנועה תדון בזה בחודש יוני. למה? ידעו שהמחלף יפתח, למה לא טיפלו בזה קודם לכן?. נושא מעבר החציה חייב להיות מטופל מיידית. יכול לקרות שם אסון" הוסיפה התושבת.

מ"מ ראש העירייה, אינג' אלי דלל, שהגיע למקום, מיד לאחר פתיחת המחלף, ועמד על הליקויים, הזמין מהנדסי תנועה ותחבורה, על מנת שיבדקו את טענות התושבים. למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין מסר דלל, כי "אנחנו בודקים את זה, יש מספר נקודות שהתחלנו לבדוק אותם  מהנדס תנועה ומהנדס תחבורה היו במקום ובדקו את כל הדברים. הם צריכים לתת לנו היום את המלצותיהם. מספר דברים שאנחנו בודקים הם – פסי האטה בין הכיכר לרמזורים, ויסות הרמזורים לפני מצב התנועה/הולכי הרגל בשעות מסויימות, נבדקת האפשרות לשים גדרות בטיחות משני צידי הכביש. כל הדברים מטופלים משבוע שעבר והיום אנחנו מטפלים ביתר שאת על מנת לקדם את זה. בנוסף דיברתי עם מפקד משטרת נתניה ובמידה שיהיו המלצות נביא אותם לאישור המשטרה ללא אישור ועדת תנועה".

לעניין טענת התושבים לנושאים שידונו בוועדה המקומית הוסיף אינג' דלל, כי "לגבי הנושא של שפינוזה ופסי ההאטה, הוועדה תתכנס ביוני הקרוב. נכון שכל אחד רוצה פסי האטה ליד הבית, אולם ברחובות שהם צרים אין מקום לפסי האטה. השיקול צריך להיות מקצועי לחלוטין. התושבים צריכים להגדיר מה הבעיה ולא מה הפתרון. לפחות בחלק משפינוזה התנועה מעטה, אבל זה יבדק".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן