מחדל פגרי העופות: מועצת קדימה צורן החלה לטפל

0
146
זבוב - נתניה און ליין נתניה
צילום fotolia

מעקב עיתון השרון שלי: ביום ראשון השבוע פרסם ראש מועצת קדימה-צורן, שביט מס, הודעה לתושבי היישוב בדף הפייסבוק שלו. בהודעתו כתב: "נשאלתי כיצד טיפלה המועצה בפגרי עופות שנתגלו לפני כשבועיים בשטח חקלאי בישוב? הווטרינר הישובי ד"ר זהרוני ואגף השפ"ע היו במקום, בדקו את המפגע, נעשתה פניה למשרד לאיכות הסביבה, למשרד החקלאות ולחקלאי במטרה לטפל במפגע. הטיפול במפגע התבצע בהתאם להנחיות שנתקבלו מגורמי המקצוע".

קדימה צורן – אין תברואן

לעניין הדרישה הציבורית הגוברת למינוי תברואן למועצת קדימה-צורן, הוסיף מס, כי "המועצה יצאה למספר מכרזים בשנים האחרונות במטרה לגייס תברואן, אולם איש לא ניגש למכרז. פנינו ליועץ המשפטי בבקשה לאשר גיוס תברואן כקבלן חיצוני – בקשה שלא אושרה. פנינו למשרד הפנים בבקשה לאשר נחיצות משרה שתאחד גם את תפקיד התברואן עם תפקידים נוספים. המועצה תפרסם מכרז לתפקיד החדש לאחר אישור מורשי החתימה".

למרות הודעתו המרגיעה, תושבי היישוב – כך עולה משיחות שקיימו עם עיתון השרון שלי, ממשיכים לסבול ממכת יתושים בלתי נסבלת. בנוסף, בשטח בו הושלכו פגרי העופות עד לאחרונה וללא מפריע, פגרי העופות מושלכים, ככל הנראה, עמוק יותר בתוך השטח החקלאי.

אחד מתושבי היישוב סיפר, כי "האלמונים המשליכים פגרי העופות באמצעות טרקטור, בניגוד לפעמים הקודמות, מזיזים את הגדר שהושמה במקום ונכנסים עמוק לתוך השטח. הצחנה במקום נוראית וזבובים, כידוע, לא נרתעים מגדר שהוצבה ויכולת התעופה שלהם היא לקילומטרים רבים".

תושבים מקדימה ומצורן דיווחו השבוע לשרון שלי, כי "מכת הזבובים", כפי שכינו את התופעה, נמשכת. לטענתם, הנושא עדיין לא טופל כראוי ובלתי נסבל לשהות ביישובים עם חלונות פתוחים.

בעקבות פניית העיתון למשרד להגנת הסביבה, פעם שנייה בתוך כשבועיים, נמסר בתגובה כי "המשרד להגנת הסביבה קיבל מספר פניות מהציבור בנוגע למטרדי הריח בקדימה צורן. לאור הפניות, נשלח כונן מטעם המשרד אשר בחן את האירוע ואת האמצעים לפתרון המפגע. בהתאם להתרשמותו של הכונן, המשרד יעביר בהקדם למועצה קדימה-צורן דרישה והנחיות לטפל בנושא. כמו כן, המשרד ימשיך במעקב אחר המפגע ואחר פעילות המועצה בהתאם להנחיותיו".

פעם נוספת פנה עיתון השרון שלי למועצת קדימה צורן על מנת לקבל את תגובתה, אולם, גם הפעם, לא נתקבל כל מענה עד לרגע סגירת הגיליון. העיתון ימשיך לעקוב אחר הטיפול במפגעים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן