משרד הבריאות: 20 מלש"ח לחדר מיון חדש בלניאדו

1
403
טקז חנוכת מחלקה אורטופדית - לניאדו נתניה
צילום באדיבות בית חולים לניאדו

שתי מחלקות אשפוז חדשות נחנכו השבוע בבית חולים לניאדו נתניה: מחלקה אורטופדית ומחלקה גניקו-אונקולוגית. המחלקות, שבנייתן החלה לפני מספר שנים, מכילות עשרות מיטות אשפוז וממוגנות בחלקן הגדול לפי התקן הישראלי גם במצבי מלחמה לא קונבנציונאלית.

בניית המחלקות התאפשרה הודות להתגייסות של ידידי לניאדו במדינת ישראל וברחבי העולם עבור הגשמת הפרויקט המורכב. בערב חנוכת המחלקות, שהתקיים השבוע, השתתפו סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן, ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר, רב העיר נתניה הרב קלמן בר, סגן ראש העירייה הרב שמעון שר ומנכ"ל לניאדו נדב חן.

כבוד רב ניתן לראש חבר הנאמנים של לניאדו-ישראל יו"ר טמפו מר ז'ק בר, לסגן נשיא ישראל בוועידת התביעות מר שלמה גור, המנהל הרפואי בלניאדו פרופ' צבי שמעוני, סמנכ"ל לניאדו  מאיר מרק ובכירים נוספים.

הטקס הרשמי החל בקביעת מזוזות והסרת לוט מעל שלטי הנצחה של משפחות התורמים ולאחר מכן התקיימה קבלת פנים באולם הכינוסים בלניאדו.

סגן שר הבריאות אמר בטקס, כי "חנוכת המחלקות הגניקו-אונקולוגיות והאורטופדית בלניאדו זה חשוב מאד, אבל אני מסתכל קדימה. הוריתי לצוותים המקצועיים במשרד הבריאות לתקצב בעשרים מליון ₪ את הקמת המיון החדש בלניאדו, אני בטוח כי יחד עם הנהלת לניאדו ועיריית נתניה נוכל להגשים גם את היעד הזה לרווחתם של תושבי העיר והאזור".

ראש עיריית נתניה פיירברג-איכר הדגישה בדבריה, כי "בעוד כחודש נקיים בלניאדו סיור מקצועי עם קרן אמריקאית המעוניינת לתמוך בפיתוח לניאדו. תמכנו לאורך כל השנים במרכז הרפואי לניאדו ונמשיך לתמוך הרבה מעבר למה שמצופה מרשות עירונית"

נדב חן, מנכ"ל בית חולים לניאדו, ציין בפני הנוכחים את תנופת הבינוי והפיתוח – זאת לצד שורה של הישגים רפואיים על פי נתוני משרד הבריאות. "חנוכת המחלקות הגניקו-אונקולוגית והאורטופדית מהוות סנונית ראשונה. בעוד מספר שבועות נכניס מכשיר סי.טי חדש למיון, נחנוך שני חדרי רנטגן דיגיטליים. בעוד כעשרה חודשים תחנך מחלקת הדיאליזה החדשה ובעוד כשנה ייפתח מרכז הלידה הכולל חדרי לידה חדשים ופגייה חדשה".

ד"ר קלוד פיקאר, מנהל המחלקה האורטופדית נשא נאום נרגש, בו תיאר את עלייתו לישראל על מנת לעמוד בראש המחלקה האורטופדית לפני כעשרים שנה והכריז "יש מחלקה אורטופדית בנתניה".

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן