מחריף המאבק להצלת הספורט הימי בנתניה

0
118
סוכת המריבה

עשרות גולשים, שייטים ואנשי הספורט הימי השתתפו ביום שישי האחרון במחאה, נגד ההחלטה להזיז את סוכת המציל, מחוף קונטיקי, דרומה.

כזכור משמעות הזזת סוכת המציל, כך לדברי מנהלי עמותת ואגודות הספורט הימי בנתניה, תמית את הספורט הימי בנתניה. בעוד הם מתכננים לנקוט צעדים משפטיים נגד הזזת סוכת המציל, טען יוסי דורון, חבר המועצה והממונה על החופים, כי הזזת הסוכה תתבצע, שכן משרד הפנים הוציא הוראה להזיז את סוכת המציל דרומה, כיוון שבמקומה כעת ישנה סכנה למתרחצים.

בעקבות פניית מערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין למשרד הפנים, נמסר ממשרד הפנים, כי "אין שינוי במיקום החוף. המדובר בחוף אמפי המוכרז לרחצה בנתניה שלאחר סיורים והערכת סיכונים התגלה כי הוא מסוכן לרחצה בשל סלעים במקום. משרד הפנים נענה לבקשת הרשות המקומית ואישר להעתיק את סוכת ההצלה 200 מטר קדימה במטרה למנוע סכנה מהמתרחצים".

בנוסף מבדיקת נתניה און ליין עולה, כי הזזת סוכת המציל דרומה תיצור שטח גדול מאד ללא שדה ראיה למצילים, בין חוף ארבע עונות לחוף קונטיקי, בעוד שעשרות מטרים בודדות דרומית למיקום החדש ניצבת סוכת מציל נוספת.

יוסי דורון מסר לנתניה און ליין, כי "אנחנו כעירייה לא ביקשנו. על מה היה לנו פגישות עם הנציג של משרד הפנים? הוא לא הסכים לבטל. אנחנו כרשות לא ביקשנו. יכול להיות שהיה דין ודברים. אנחנו עושים הכל שהסוכה לא תזוז, הבעיה שכרגע לא מאשרים לנו. אנחנו מנסים כל מיני דברים ואם לא ילך, נאלץ להזיז את הסוכה".

דורון סיפר, כי בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר עם חלק מראשי אגודות הספורט הימי הם ביקשו מספר דברים בהם שביל ימי לעבור בו ומתחם בטוח. לדבריו בקשותיהם יענו ולא תהיה כל בעיה עם תחום שיט בטוח.

מנגד לא הגיעו להסכמות עם אנשי ארגון הגלישה הישראלי ונראה, כי יש בכוונתם להמשיך בצעדים המשפטיים על מנת לעצור את הזזת סוכת המציל. כפי שנמסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי בידי ארגון הגלישה חוות דעת מקצועיות המצביעות על-כך, שבאזור האמור כלל לא צריך היה להעמיד סוכת מציל מלכתחילה. כמו כן, בהיבט המשפטי, החוק מאפשר לרשות מקומית להכריז על חוף כמיועד לספורט ימי – בכפוף לאישור מועצת העיר וכן משרד הפנים – כך, שלטענת מובילי המאבק הציבורי, מעבר לוויכוח המקצועי הלגיטימי יש את עניין המדיניות אותה אמורה לקבוע מועצת העיר.

מחאת הגולשים ואנשי הספורט הימי. צילום חמי תמיר
מחאת הגולשים ואנשי הספורט הימי. צילום חמי תמיר

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן