מחשבון קלוריות – איך נכון להשתמש בו?

מחשבון קלוריות הוא למעשה תוכנה, המאפשרת לכם לבחון את כמות הקלוריות של מזונות שונים לרבות ירקות, קטניות, לחמים, תבשילים, עוגות, חטיפים וכדומה, במטרה אחת ברורה, לאפשר לכם לעקוב אחר כמות הקלוריות שאתם מכניסים אל גופכם, נתון שיכול להיות מאוד חשוב וקריטי כאשר אתם מעוניינים לשמור על תזונה מאוזנת, או כאשר אתם נמצאים בתהליך של דיאטה על מנת לרדת במשקל. המטרה במקרים אלה היא להפחית את כמות הקלוריות כמה שיותר, אך מצד שני ישנו מינימום של כמות קלוריות שהגוף זקוק לה בכל יום, ובנוסף לכך, יש לזכור גם את הערכים התזונתיים האחרים שהגוף צריך לקבל, גם ובעיקר במהלך תקופה של דיאטה.

בניית תפריטים המיועדים לא רק לגוף, אלא גם לנפש

בהתאם לכך, מחשבון קלוריות טוב ומקצועי צריך לספק לכם לא רק את מספר הקלוריות של כל מזון, אלא גם את כל רשימת הערכים התזונתיים שלו, ולסייע לכם לבנות תפריט מאוזן שיאפשר לכם לצרוך את כמות הקלוריות הנכונה לכם בכל יום, ובמקביל לשמור על הבריאות שלכם בצורה מלאה. הבשורה הטובה היא שלא מדובר באתגר מורכב מדי, שכן כל המזונות שנחשבים לבריאותיים יותר, הם גם המזונות שמכילים את הכמות הנמוכה ביותר של קלוריות, ולהיפך. יחד עם זאת, אוכל הוא לא רק לגוף, אלא גם לנפש, ולכן כדאי למצוא את אותם מזונות שיאפשרו לכם להעביר את הדיאטה בצורה נכונה ואפקטיבית, אבל גם בצורה הקלה ביותר האפשרית.

 

בניית תפריטים, ביצוע חישוב של סך הקלוריות וביצוע התאמות

לפני שאתם ניגשים לבצע חישובים באמצעות מחשבון קלוריות, כדאי ללמוד קצת על סוגי המזונות, ועל האופן הנכון ביותר לעשות בהם שימוש במהלך תהליך של דיאטה. הרעיון הוא לבנות לעצמכם מספר תפריטים אפשריים, תפריטים שמכילים את כמות הקלוריות הנדרשת, אך גם מעניקים לכם מגוון ועושר של טעמים, וכמובן מאפשרים לכם להרגיש שבעים לחלוטין. או אז תוכלו לעשות שימוש במחשבון כדי לברר את כמות הקלוריות בכל אחד מן המזונות, וכמות הקלוריות של התפריט הכולל, ולבצע שינויים בתפריט עד לקבלת כמות הקלוריות הנדרשת.

 

להשאיר מקום גם לפינוק יומי בטווח הקלוריות המותר

מחשבון קלוריות מקצועי יספק לכם גם מידע סביב הערכים התזונתיים של כל אחד מן המזונות, וחשוב מאוד לכלול גם את המידע הזה בתהליך בניית התפריט, תוך שאתם מקפידים לקבל מהמזונות אותם אתם בוחרים את כל הערכים התזונתיים הנדרשים לכם על בסיס יום יומי. אחרי שאמרנו את זה, בכל תפריט כדאי גם להשאיר מקום "לפינוק" קטן, לקצת פחמימות שגם הן חשובות מאוד לתזונה שלנו, ויכולות לתרום הרבה לתחושת השובע ומצב הרוח, מה שיבטיח שתוכלו להחזיק לאורך תהליך הדיאטה בצורה טובה ובטוחה יותר עד שתשיגו את המטרה שלשמה התחלתם עם התהליך.

תגובות

תגובות

שלחו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מאמרים נוספים