אלפים ליוו את מיכל בן רעי בדרכה האחרונה

0
313
מיכל בן רעי ז"ל, הקדישה חייה להתנדבות למען נשים והקהילה, צילום מתוך דף הפייסבוק

אלפים ליוו את מיכל בן רעי (38), מייסדת ארגון מעגל נשים נתניה, בדרכה האחרונה. "הייתה לי הזכות להכירה – את אישיותה הכובשת", אמרה על מיכל ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר.

מיכל בן רעי, שהייתה בחודשי הריון מתקדמים, הגיעה לבית חולים "מאיר" בכפר סבא עם כאבים וקשיי נשימה. לאחר בדיקות התברר, כי מיכל חולה בסרטן ריאות אלים. בהחלטה רפואית הוחלט להציל את התינוקת באמצעות ניתוח קיסרי. ביום שני ילדה מיכל את בתה. יממה לאחר מכן, בשל מצבה הרפואי, הוחלט להעניק למיכל טיפול ראשון נגד הסרטן. אולם, גופה לא עמד בטיפול וביום רביעי – יומיים לאחר שילדה את בתה – נפטרה מיכל.

מיכל, פסיכולוגית ילדים מצטיינת, בת רעננה ועד לפני כשנה תושבת נתניה, הקימה את קבוצת מעגל נשים בנתניה, לזכרה של חברתה הילה בכר, אשר נרצחה על ידי בעלה. מעגל נשים נתניה, מאז ועד היום, עוסק בסיוע לנשים והעצמתן. מיכל עסקה ללא הרף בהתנדבות למען הנשים ולמען הקהילה והייתה אחת הדמויות הבולטות בעיר נתניה בעשיה הציבורית והקהילתית.

חברתה, טלי מולנר, לא מוצאת נחמה מאז שהגיעה הידיעה הקשה. מולנר כתבה: "כולנו המומים וכואבים והלב מסרב להאמין… מיכלי הייתה אשת חייל, אשת משפחה למופת שכבשה כל אחד ואחת בחיוך שלה שלא ירד לה מהפנים. מיכלי עסקה כל חייה בנתינה למען האחר ודאגה תמיד להרעיף חום ואהבה כלפי כל הסובבים אותה. מיכלי, חסרונך יורגש בכל מקום ובלב כולנו. החיוך שלך, הנועם שלך, המילה הטובה שידעת להגיד לכולנו, האכפתיות שלך, הדאגה התמידית שהכל תמיד יהיה בסדר אצל כולם ושלא יחסר דבר לאף אחד, הסובלנות ,האהבה שלך,הנעימות שלך תחסר לכולנו. אנו מרכינים היום ראש לזכרך ומסרבים להאמין שהלכת מאתנו. מיכלי יקרה, נוחי על משכבך בשלום. זכרונך לא ימוש מלבנו לעד".

עם היוודע דבר מותה של מיכל בן רעי, ספדו לזכרה ראש עיריית רעננה, זאב ביילסקי וראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, שאמרה: "הלב נשבר כשנודע לנו על לכתה מאיתנו כך פתאום באמצע החיים ואין מילים שיכולות לבטא את גודל הכאב על האובדן הקשה. אין מילים שיכולות לנחם את בן הזוג המדהים שלה ואת שלושת ילדיה הקטנים ביניהם תינוקת בת יומיים. בעוצמות שבהן ניחנה אין לי ספק שהיא תמשיך להגן על משפחתה ועל כלל האנשים שזכו להכירה. תהא נשמתה צרורה בצרור החיים".

מעגלי נשים מכל הארץ פרסמו הודעות בהן נכתב על פועלה, התנדבותה והפעילות הבלתי פוסקת של מיכל לטובת הנשים והקהילה. נשות מעגל נשים נתניה , פרסמו אף הן הודעה בדבר מותה של מיכל: "מעגל נשים נתניה והסביבה לזכרה של הילה בכר המומות וכואבות את מותה בטרם עת של חברתנו האהובה מיכל בן-רעי. מיכלי שלנו ייסדה את מעגל נשים נתניה לזכרה של חברתה האהובה הילה בכר, אשר נרצחה ע"י בעלה עם שני ילדיה הרכים. מתוך האבל והשבר הגדול, בחרה מיכל להקים מפעל של נתינה עצומה לקהילה והיתה עמוד התווך והרוח החיה של המעגל שלנו. מיכלי שלנו היא לב ענק ומלא אהבה. היא נגעה בחיים של אנשים רבים כל-כך באישיותה הכובשת, בחיוך הגדול והסוחף, בצ'ארם האינסופי, באנרגיות הבלתי נגמרות ובעיקר בנתינה העצומה שהרעיפה על הקהילה פה בנתניה והסביבה. כל מי שפגש בה גילה במהרה שאי אפשר לסרב לה כשהיה לה רעיון לפרויקט אותו רצתה להגשים. והיא הייתה שופעת רעיונות כמעיין המתגבר…מיכלי הייתה חברה אמתית, תמיד אפשר היה למצוא אצלה אוזן קשבת וכתף להישען עליה, מלאת אופטימיות, שמחה והומור וגם הומור עצמי. ומעל לכל, מיכלי שלנו הייתה אשת משפחה למופת לבעלה יוני ולילדיהם מאיה ועומרי. מיכלי חיכתה בציפייה ובאהבה גדולה להיות אמא גם לרומי הקטנה שנולדה השבוע. אתמול (יום רביעי א.ח.) לפנות ערב הכל נדם. מיכלי שלנו זכרך בלבנו לעד, תהא נשמתך צרורה בצרור החיים! אוהבות אותך תמיד".

שגיא אבודרהם, ממתנ"ס דורה ספד לה אף הוא: "משפחת מתנ"ס דורה ותנועת הנוער תן-יד מרכינים ראש על מותה הטרגי של מקימת מעגל נשים נתניה מיכל בן רעי ז"ל.  מיכל היקרה: הגעת לסיור במתנ"ס לפני כחמש שנים ומאז הפכת לבת בית. הנתינה, החיוך, המוטיבציה ובעיקר יכולת הלב שלך להתרחב כל פעם מחדש הדהימו את כולנו. לא נשכח את הימים הארוכים במחשבות ובריצות על הקמת חדר יום הולדת לזכר הילה בכר חברתך היקרה ז"ל. חדר יום ההולדת מפיץ אור ושמחה לכל החוגגים בו בדיוק כמוך מיכל … ולא די בחדר יום הולדת המשכת וקידמת את שיפוץ מועדון הנוער "האחוזה". במתנ"ס ומעל הכל תמיד הקסמת את כולנו בחיוך המרגש שלך ולהאמין שהכל אפשרי והכל טוב … אנו שולחים תנחומים ליוני מאיה,עומרי ורומי אוהבים ומחבקים… יהי זכרך ברוך….".

גם השחקן אלי פיניש ספד למיכל עם היוודע דבר מותה הפתאומי והכואב: "מיכל אהרונוב בן־רעי ז"ל. זכיתי להכיר את האישה הטובה הזאת שהלכה מאיתנו אתמול במפתיע. מיכל עסקה כל חייה בנתינה לחלשים ואף הקימה את מעגל נשים נתניה. יש אנשים שהשם שלהם חייב להישאר אחרי לכתם".

מיכל נקברה בבית העלמין של אבן יהודה, לשם עברה עם משפחתה לפני שנה. הותירה אחריה בעל, יוני ושלושה ילדים מיה (8), עומרי (5) ורומי שנולדה השבוע. מערכת נתניה און ליין משתתפת בצער המשפחה. נזכור תמיד את מיכל, עם החיוך הכובש והרצון לעשות רק טוב. יהי זכרה ברוך.

כתבות נוספות העשויות לעניין את הקוראים: 

מעגל נשים נתניה – מעגל גדול של אהבה ונתינה

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן