מי ביוב או מי תהום?

0
766
ביוב או מי תהום? צילום נתי ריגלר

האם מים שצבעם השתנה לירוק, עם קצף לבן וריח עז מקורם במי תהום כפי שנטען בתגובה רשמית של עיריית נתניה, או מי ביוב כפי שטוענים תושבים? התשובה, כך מסתבר מבדיקת נתניה און ליין היא ששתי הטענות אינן מדויקות. בעוד שלפני מספר חודשים במקרה דומה חדרו מי ביוב לנקז, הפעם מקור המים הוא בבריכה פנימית הצמודה לנקז, שמטרתה היא למנוע זליגת מים לחוף בעונת הרחצה. אלא, שבפועל, דווקא המים המתנקזים ובפועל עומדים, משמשים קרקע פורייה לדגירת יתושים ובעיקר מטרד ריח לא נעים.

במהלך השבת הבחינו תושבים שצעדו על חוף הים במים בצבע ירוק, עם קצף לבן שיוצא מהנקז הסמוך למלון לגונה. ריח הצחנה שעלה מהמים, כך לטענת עדי הראייה, היה בלתי נסבל. חבר מועצת העיר בעבר, נתי ריגלר, פנה לעיריית נתניה על מנת שהנושא יטופל

לטענת ריגלר, אין זו הפעם הראשונה בה זורמים מים מזוהמים מהנקז אל הים. בתאריך ה-13.5 אירע מקרה דומה עליו הוא דיווח. לדבריו, לאחר מספר ימים נמסר לו שלאחר בדיקה מדובר בצינור ביוב שהתפוצץ באחת השכונות הדרומיות. אולם, לטענתו, גם אז צבע המים היה ירוק וריחות הצחנה דומים.
"אני סבור, שהעירייה צריכה לתת את הדעת בנושא וצריכה להפנות משאבים לפתרון הבעיות הללו. אין שום מקום להתרת זיהום מי הים. חופי נתניה הם מהיפים בעולם ואל לנו לגרום לזיהומם", סיכם ריגלר.

מעיריית נתניה נמסר בתגובה לעיתון נתניה און ליין ולבקשתו לטפל במפגע, כי "לאחר בדיקה בשטח מתברר שזה מי תהום. הנקז אטום. ניקינו את המקום".

"מי תהום זה ממש לא", טען לנתניה און ליין גורם בכיר המעורה בחוף ובמערכות הניקוז. "במהלך החורף, כשמדובר בכמויות גדולות של גשמים הנקווים בכל החלק העילי של הצוק, נפתח הנקז לזרימה חופשית של מים לים. בעונת הרחצה הנקז נאטם, ומים אשר זורמים מהחלק העליון, מתנקזים במעין בריכה תת קרקעית ועומדים. מכאן הצבע הירוק בשל התפתחות ירוקת. מכאן גם, לעתים, מקור דגירת יתושים. מה שקרה בסוף השבוע, שמישהו באזור הצוק העליון ניקה בריכה. המים זלגו ועברו לנקז, מילאו לחלוטין את ,הבריכה' התת קרקעית שמטרתה למנוע זליגת מים ולעכב, ואז העודפים נשפכו. העירייה, כשהיא אומרת שהיא מטפלת, זה באמצעות כיסוי המים שזלגו בחול. את המתקן והירוקת, אם ינוקו, זה יהיה בסוף הקיץ".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן