מנזקי הסופה: עץ נדיר קרס

0
106
פלורוס פרואני
קריסת הפלורוס פרואני ביער אילנות. צילום יח"צ

הסופה האחרונה שהכתה בארץ לפני ימים אחדים גרמה לנזק כבד ביער אילנות הסמוך לנתניה שבו קרס עץ נדיר מסוג פלורוס פרואני. העץ היחיד מסוגו בישראל נמצא ברשימת ארגון שימור הטבע העולמי, כעץ שנמצא בסכנת הכחדה

אביב אייזנבנד, מנהל מחלקת יערנות ופיתוח באגף הייעור של קק"ל, מסר, כי "ההפולורוס הפרואני הובא ארצה, כמו כ- 750 מינים נוספים שנטועים בארבורטום, כדי לבחון את התאמתם עבור היעור בישראל. מכיוון שלא נמצא מתאים לאקלים בארץ לא יובאו ולא ננטעו עצים נוספים. העץ הבודד נשאר כמזכרת יפה בגן הבוטני באילנות. אנחנו מקווים שניתן יהיה להשריש ייחורים נוספים של העץ ולשמור על ייצוג מתאים שלו בארבורטום".

למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין נמסר, כי בשנתיים האחרונות התחילו יערני קק"ל בפעילות לריבוי של עצים נדירים. כחלק מהפעילות נאספו זרעים מההפלורוס הפרואני אבל מכיוון שהעץ דו ביתי (פרחי זכר ופרחי נקבה על עצים שונים) ואין לו בן זוג בישראל לא התקיימה ההפריה והזרעים שנאספו לא היו חיוניים.

לאחר קריסת העץ יצאו יערני קק"ל לנסות ולאסוף ענפים מהעץ. את הענפים ינסו היערנים להשריש ליצירת שתילים חדשים.

הפלורוס פרואני הוא עץ שמקורו בדרום אמריקה. ננטע בארבורטום אילנות (שהוכרז לפני כשנה כגן בוטני מן המניין). בתקופה שהיער שימש כיער לאיקלום עצים- שטח בו ננטעו מינים שונים של עצים כדי לבחון את מידת התאמתם לתנאי הגידול בישראל.

עץ נדיר קרס יער אילנות
צילום יח"צ

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן