מסלסלים בין מזרח למערב

0
102
המוסיקאי והיוצר, יוני רועה במופע סלסול ישראלי. צילום באדיבות עיריית נתניה

660 תלמידים מנתניה צפו, בשבוע שעבר, במופע "סלסול ישראלי" של היוצר, המוסיקאי ובן נתניה, יוני רועה.

עם תחילתה של שנת ה-70 למדינת ישראל, העמיד סל תרבות ארצי, בשיתוף משרד החינוך, אמצעים שונים לסייע ולפעול בשיתוף פעולה עם סגלי ההוראה בבתי הספר וסל תרבות יישובי במטרה ליצור למידה משמעותית. למידה, אשר תציג את הישגי המדינה לאורך השנים, כפי שהם באים לידי ביטוי בעולם התרבות והאמנות.

מעיריית נתניה נמסר, כי המופע שנבחר עבור תלמידי נתניה הוא בעל ערך סמלי לאור העובדה שנתניה חוגגת השנה 90 להיווסדה, כמו כן יוני רועה הוא אמן נתנייתי מוערך ואחד המוסיקאיים הפוריים ביותר בקנה מידה ארצי.

המופע "סלסול ישראלי" הוא מופע שירים, המחבר בין מזרח ומערב ומביא איתו קלאסיקות מכל הזמנים. המופע עובר באופן כרונולוגי דרך שבעה עשורים של יצירה, מאז קום המדינה ועד היום. במסגרת המופע מדבר רועה על הדברים החשובים, המשפיעים והמאפיינים של כל עשור, והשירים הבולטים מתוכו, אשר מושרים על ידיו. את שירתו מלווים שלושה נגנים.

המופע מחבר בין דורות של זמרים וממריא מעל כל מחלוקת עדתית עם מוסיקה ישראלית ומקורית במיטבה. רפרטואר השירים במופע מתחיל במסע מהמאה הקודמת: חבורת האש, השובלים, ברכה צפירה, ג'ו עמר, צלילי הכרם, אריס סאן, גשר הירקון, שלמה בר ועד דקלה, עמיר בניון ועומר אדם.

יוני רועה נולד וגדל בנתניה. בגיל 14 הקים את להקת "נערי החוף", שבצעו גרסאות כיסוי ללד זפלין, צביקה פיק ועוד רבים. את שירו הראשון "האם זה נכון" הקליט בשנת 1979 יחד עם חבריו בן חיים משה (פולו), חיים סרוסי וגמליאל אלברט באולפני טריטון. בשירותו הצבאי שירת בלהקת פיקוד גדנ"ע ולאחר מכן הצטרף ללהקת "גן עדן". כיום מנהל יוני רועה את ביה"ס סיטאר למקצועות המוסיקה בנתניה.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן