מסתמן פתרון לבעיית ציפורי המיינה

0
1448
ציפור מיינה - נתניה
ציפור מיינה. צילום fotolia

בעוד הגורמים הממשלתיים מתחבטים באלה דרכים לטפל באלפי ציפורי המיינה שפשטו על שכונת קריית השרון ומרכז נתניה, אישרו ברשות הטבע והגנים, רק לאחר שבשבוע שעבר פרסם עיתון נתניה און ליין, כי עיריית נתניה לא פנתה רשמית, כי העירייה הגישה בקשה לשימוש בלוכדים מאושרים.

בשלב זה, כך ציינו גורמים ברשות הטבע והגנים ששוחחו עם נתניה און ליין, נבחנת תכנית הפעולה של עיריית נתניה, הכוללת את לכידת הציפורים הפולשות והמתתן. בתוך כך אישרו במשרד החקלאות, כי שלושת הגורמים הממשלתיים האמונים, בהם משרד החקלאות, המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים, פועלים לפיתוח מלכודות מתקדמות ורעלים ממוקדים לפגיעה בציפור המיינה.

בחודשים האחרונים התקבלו עשרות דיווחים מכל רחבי העיר נתניה, בדגש על קריית השרון ומרכז העיר, על ציפור המיינה. מדובר בציפור פולשת, החיה בקרבת בני אדם, ואשר פוגעת באופן משמעותי ושיטתי במרקם האקולוגי הקיים – תוך חיסול והברחת ציפורים מקומיות המזוהות עם ארץ ישראל.

ציפור המיינה, הפועלת וחיה בקבוצות גדולות, נחשבת לחכמה במיוחד וכן לאלימה במקרים בהן היא חשה מאוימת. ואכן, במהלך החודש האחרון התקבלו למעלה מעשרה דיווחים על מקרים בהן תקפה הציפור בני אדם באמצעות ניקור הקרקפת.

כאמור עיריית נתניה, בשיתוף רשות הטבע והגנים פועלות להוצאת היתר ללכידת ציפורי המיינה. מעיריית נתניה נמסר, כי "כידוע, העירייה פעלה במספר מישורים לטובת מיגור התופעה וכן פנתה לכל הגורמים המקצועיים הרלוונטיים לצורך קבלת הנחיות להמשך טיפול מעמיק בהתאם לחוק. לטובת טיפול ראוי ועל מנת למנוע את התרבות הציפורים, פנתה העירייה לשני לוכדים המאושרים ע"י רשות הטבע והגנים והנושא יצא לפועל בהקדם".

מרשות הטבע והגנים נמסר לנתניה און ליין השבוע, כי "העירייה פנתה לרשות הטבע והגנים בבקשה לקבל היתר ואנו ממתינים להעברת שאר הפרטים הנוגעים לתהליך, ברגע שיגיעו יצא היתר מסודר".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן