מסתמן: רפי קדוש ימונה לסגן ראש עירייה חמישי בנתניה

0
200

 

גורמים בכירים בסיעת נתניה אחת מאשרים לנתניה און ליין: יו"ר סיעת הליכוד במועצת העיר, חבר המועצה רפי קדוש, ימונה לסגן ראש העירייה ללא שכר. על-פי הערכות, הודעה על-כך תימסר במהלך ישיבת המועצה הקרובה. קדוש, על-פי תיקון לחוק שהועבר על-ידי משרד הפנים לפני מספר חודשים (חוק ירושלים א.ח.) ימונה לסגן ראש העירייה.

לפני כשנה וחצי חשף לראשונה עיתון נתניה און ליין, כי מתנהלים גישושים למתן סגן ראש עירייה בתואר לסיעת הליכוד – זאת לאחר שבסיעה בראשותו של חבר המועצה רפי קדוש, עד לפני קדנציה יד ימינה של ראש העירייה וסגן ראש העיר בשכר, נפגעו כי צורפו לקואליציה העירונית אך ללא תפקידי מפתח. במקביל, פרסם נתניה און ליין, כי מתקיימים גישושים גם עם סיעת המפד"ל המצויה באופוזיציה, זאת כאופציה אפשרית לנטרול הגידול האפשרי של האופוזיציה העירונית. ואולם, שיחות אלה לא הובילו לשום מקום – הן בשל דרישות המפד"ל והן בשל המועד בהן התקיימו.

על-פי מפתח המועצה המונה 27 חברי מועצה, רק שבעה חברי מועצה חברים באופוזיציה העירונית (סיעת למען נתניה בראשותו של הרצל קרן, סיעת המפד"ל בראשותו של דני בשארי וסיעת הנתנייתים בראשותו של עופר אורנשטיין). על-פי הערכות שונות, אם סיעת הליכוד הייתה פורשת מהקואליציה ומצטרפת לאופוזיציה, היה נוצר מינימום של תשעה חברים, המאפשר על-פי חוק לזמן ישיבות מועצה שלא מן המניין – גם בכל שבוע.

נושא הסגן החמישי, בתואר בלבד, עלה כאמור כבר לפני כשנה וחצי – עם כי מבחינה חוקית לא ניתן היה ליישם מהלך זה בשל התקנות באותה עת. ואולם, בעקבות תיקון החוק בכנסת, במה שמכונה "חוק ירושלים" ואשר נועד לאפשר הרחבת מספר סגני ראשי העירייה בהתאם למספר תושבי העיר, התאפשר יישום המהלך גם בנתניה.

חבר המועצה רפי קדוש סרב להתייחס לנושא. חבר המועצה דניאל בשארי מסר בתגובה לנתניה און ליין, כי "ברמה האישית אני מברך על מינויו של קדוש, ברמה הציבורית סיעת המפד"ל הציגה את דרישותיה באותו משא ומתן ואף התנתה זאת בקבלת סגן ראש עירייה. אז נענינו בשלילה, ונמשיך לבצע עבודתנו הציבורית נאמנה בכיסאות האופוזיציה". חבר המועצה, עו"ד שלמה רוזנווסר, מסר בתגובה, כי "צר לי על החלטת ראש העירייה להעניק סגן חמישי – גם אם בתואר בלבד. מדובר במהלך מיותר, גם ארבעה סגנים לראש עירייה הם מיותרים. אנשים שוכחים, שלכל סגן ראש עירייה עוזרים ולשכה שעולים כסף רב".

 

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן