מפרץ החניה המסכן נהגים בצומת מאזה לא יבוטל

0
243
צומת הרחובות מאז"ה-עמק חפר. מימין-שדה הראיה חסום. משמאל - רכב נאלץ לגלוש עד לאמצע הצומת. צילום יצחק רון

מזה זמן רב מתלוננים תושבי רחוב מאז"ה, על כי מפרץ החניה הממוקם ברחוב עמק חפר, צמוד לצומת הגובל עם רחוב מאז"ה, חוסם את שדה הראיה לנהגים היוצאים מרחוב מאז"ה לרחוב עמק חפר.

לטענתם על מנת להשתלב בפניה שמאלה לרחוב עמק חפר, נאלצים הנהגים לגלוש כמעט עד למרכז הצומת, דבר המסכן את הנהגים. עוד לטענתם הסיבה למפגע הוא הרכבים החונים במפרץ החניה ומסתירים את שדה הראיה לנהגים שמנסים לצאת מהרחוב.

תושבי הרחוב פנו לוועדת התנועה בעיריית נתניה וביקשו לבטל את החלק של מפרץ החניה, אשר גורם לחסימת שדה הראיה, אולם ועדת התנועה דחתה את הבקשה בטענה, ש"לא נמצאה הצדקה תנועתית למניעת חניה במפרץ הקיים". הוועדה אישרה סימון "אדום לבן" ברדיוסים בצומת.

מתי רון, פעילה חברתית וחברת ועד צפון העיר, מתמודדת מדי יום עם יציאה מרחוב מאז"ה ונאלצת לגלוש למרכז הצומת, על מנת לצאת מרחוב מאז"ה לרחוב עמק חפר. רון מסרה לנתניה און ליין, כי "היציאה מהרחוב הינה סכנה יום יומית, הרכבים החונים ברחוב עמק חפר לפני צומת רחוב מזאה מפריעים לתחום הראיה של הנהג היוצא מתוך רחוב מזאה וגורמים לכך שהנהג צריך להגיע במקרה זה לאמצע הצומת על מנת לקבל שדה ראייה מושלם. דבר המסכן מאוד את חיינו. התנועה במקום גדולה וכל יציאה מהרחוב מסכנת את חיי הנוהגים יום ביומו. כל יום שאנו יוצאים מהרחוב זה פשוט סכנת נפשות לי, למשפחתי ולשכניי. הפרדוקס שבעניין שהעירייה "אינה" חושבת כמונו. האם מחכים שחלילה זה יעלה בקורבנות אדם. עד מתי ?".

עוד לדבריה לעיתים חונים רכבים במפרץ החניה ממול ואז הסכנה כפולה ומכופלת.

מעיריית נתניה נמסר בתגובה, כי "נציין כי ועדת התנועה מורכבת מנציגי עירייה, מהנדסים, יועצים, אנשי משרד התחבורה והמטה לבטיחות בדרכים. הבקשה נדונה בוועדה ונבדקה ע"י אנשי המקצוע, וכן נערך סיור בשטח. בתום הבדיקה הוחלט לדחות את הבקשה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן