מצילים את שדרת הפיקוסים ברחוב הרצל

0
230
כריתת העצים ברחוב הרצל, צילום נתי ריגלר

נתי ריגלר, חבר מועצת העיר נתניה בעבר וכיום חבר בוועד מרכז העיר, ומנחם אילוז, יו"ר עמותת התאחדות העסקים והעצמאיים בנתניה יצאו השבוע בזעקה להציל את שארית העצים שעדיין עומדים ברחוב הרצל. השניים גילו, כי במסגרת עבודות השדרוג של רחוב הרצל נגדעו חלק מהעצים בצורה ברוטאלית ולטענתם בדרך לא חוקית. עם היוודע הדבר החלו ריגלר ואילוז בפעולות להצלת שדרת הפיקוסים שנותרה ברחוב הרצל.

ריגלר פנה אף למשרד החקלאות על מנת לבדוק האם עיריית נתניה קיבלה אישור לכרות את העצים ברחובה הראשי של נתניה ומדוע לא התאפשר לציבור להגיש התנגדויות לכך. בתגובה נמסר לו , כי הרישיון לכריתת העצים פורסם כבר בחודש יולי ולמעשה חלפו 14 ימים מרגע פרסומו, לפני כניסתו לתוקף.

ריגלר מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי העירייה הגישה בקשה לעקירת העצים כבר בשנת 2014  ולא שיתפה את הציבור על תוכניותיה, כפי שהיתה צריכה לעשות, על מנת לאפשר הגשת התנגדויות. בכך, לטענתו, נמנעה מהציבור האפשרות להגיש ערר על כריתת העצים.

ריגלר הוסיף, כי "גם עכשיו לא מוכנים להראות לי, לבקשתי, את סקר העצים שנעשה על ידי משרד החקלאות. עצם זה שבמפגשים שנעשו עם הסוחרים ועם חלק מאיתנו הנושא כמעט ולא עלה ונדחק אל השולים זה בכדי שלא נקים זעקה".

ריגלר ואילוז מצילים את שדרת הפיקוסים. צילום באדיבות עמותת התאחדות בעלי העסקים והעצמאיים בנתניה
ריגלר ואילוז מצילים את שדרת הפיקוסים. צילום באדיבות עמותת התאחדות בעלי העסקים והעצמאיים בנתניה

כיום פועלים ריגלר ואילוז ביחד להציל 12 עצי פיקוס שעדיין לא נכרתו, ברחוב הרצל, במקטע שבין כיכר המייסדים ושמואל הנציב. ריגלר ואילוז דורשים שעיריית נתניה תתחייב להעתיק את העצים בצורה מקצועית ובליווי אגרונומי של פקיד היערות ומנהל אגף הגינון, שיהיו בשטח כאשר הדחפורים יוציאו את העצים מהקרקע ולא יעקרו אותם בברוטליות, כפי שעשו במקטע הקודם, כך לדבריהם.

אילוז הוסיף, כי "עצוב לנו שאחרי שנים רבות של צל, שהעצים נתנו לתושבי נתניה ואף הפכו לנוף היסטורי, נגדעו, למרות הסיכומים ומפגשי שיתוף הציבור של הנהלת מרכז העיר, על פיהם העצים יועתקו לפארק השלולית. אנו קוראים למנהלת מרכז העיר לעמוד בהתחייבות עבור שורת העצים האחרונה שנשארה, ולדאוג לצל עבור ציבור הקונים והחניות עד לסיום השיפוץ. חשוב לעבוד בשיתוף כדי שהשקיפוץ יעבור מהר ובכמה שפחות בפגיעה בעסקים ובקונים".

מעיריית נתניה נמסר, כי "ראשית יובהר כי העירייה ביקשה העתקה של העצים ולא את כריתתם. העיריה פועלת על פי הנחיות משרד החקלאות ובהתאם לרישיון שניתן לה ממשרד החקלאות אשר הכתיב גם כריתה וגם העתקה. העצים שהועתקו או נכרתו ברחוב הרצל יוחלפו בעצים שהומלצו על ידי אגף גנים ונוף בעירייה. אלו הם עצים בוגרים שייתנו צל רב ברחוב ואף יוסיפו לו נוי ויופי".

עץ כרות ברחוב הרצל. צילום נתי ריגלר
עץ כרות ברחוב הרצל. צילום נתי ריגלר

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן