מרכז לטיפול בנפגעות תקיפה מינית נפתח בלניאדו

0
86
באדיבות בית חולים לניאדו

פתיחת המרכז בבית חולים לניאדו תאפשר להנגיש את כל השירותים להם זקוקה נפגעת תקיפה מינית; המרכז יפעל בשיתוף פעולה מלא עם המכון לרפואה משפטית. בשבוע שעבר התקיים בבית חולים לניאדו טקס לפתיחת המרכז לטיפול בנפגעות תקיפה מינית.

מבית חולים לניאדו נמסר לנתניה און ליין-ksn, כי המרכז יפעל בשיתוף פעולה מלא עם המכון לרפואה משפטית ויאפשר לנפגעות לקבל שירות רפואי-משפטי, שישמש ראיה קבילה בבית המשפט, אם וכאשר יוגש כתב אישום כנגד התוקף.

בית החולים לניאדו קיבל תרומה נדיבה ממרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית – השרון לרכישת מערכת הקולפוסקופיה. השימוש במכשיר מאפשר תיעוד הממצאים והגשתם כחלק מהראיות בהליך המשפטי.

היוזמה לפתיחת המרכז היא הודות לפעילות משותפת של נציגת עיר ללא אלימות בעיריית נתניה, נגה אהרוני, ומנהלת המרכז לסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית – אזור השרון, בטי קורן. הטקס התקיים בהשתתפותם של נציגי משטרה, רווחה, מרכזי נשים, בכירים מפרויקט "עיר ללא אלימות" ושותפי תפקיד נוספים, בהם, נציגי העמותה לחינוך בלתי-פורמאלי, שפרויקט עיר ללא אלימות בנתניה מופעל באמצעותם.

עדנה סגל, עובדת סוציאלית ומנהלת השרות לעבודה סוציאלית בלניאדו, שעמדה בראש הצוות הרב-מקצועי והשותפים המעורבים בתהליך הקמת המרכז ופתיחתו, ציינה, כי "מדובר בבשורה אמיתית עבור תושבות אזור השרון. עד כה, נאלצו נשים שעברו תקיפה מינית לכתת את רגליהן למרכזים רפואיים ב"בני ציון" בחיפה או ב"וולפסון" בחולון (מרחק נסיעה של כשעה) לצורך ביצוע הליך איסוף ראיות רפואיות. כאשר מדובר באשה שעברה טראומה הדרך הטובה ביותר היא להנגיש לה את כל השירותים להם היא היא זקוקה: טיפול רפואי, טיפול פסיכו-סוציאלי ותיעוד הראיות.להליך משפטי".

ואכן, לקראת פתיחת המרכז עבר הצוות הרפואי בבית חולים לניאדו, בראשותו של ד"ר יעקב ממט, ושאר הצוותים המטפלים (הסיעודיים והעובדים הסוציאליים) הכשרות, בין השאר, על ידי צוות המכון לרפואה משפטית ומקיימים התייעצויות שוטפות עם צוות המכון. "גם בזמן אמת. לצערי הרב, אנחנו כעובדות סוציאליות, נתקלות מדי שבוע במקרים של נפגעות תקיפה מינית שמגיעות אלינו ללניאדו כולל קטינות וחסרות ישע, הצוות של השירות לעבודה סוציאלית ערוך ומוכן בכל עת להגיע ולהעניק את הטיפול הנדרש לנפגעות התקיפה", סיכמה סגל

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן