קציצות בשר טחון שגם ילדים אוהבים

4
1976
קציצות בשר - נתניה מבשלת
קציצות בשר עסיסיות בטיגון. צילום fotolia

אצלי כמעט בכל ארוחת ליל שישי, לבקשת הילדים וכיום הנכדים, מוגשות קציצות בשר טחון. אצלי בבית, הקציצות המועדפות הן קציצות מטוגנות נטולות רוטב (לנשנוש), קציצות ברוטב לבן בסגנון ההונגרי וקציצות ברוטב עגבניות אדום בסגנון איטלקי. אחד היתרונות הגדולים ביותר בקציצות, שניתן להקפיאן ולהשתמש בהן במועד מאוחר יותר. יתרון נוסף וחשוב לא פחות, זאת היכולת לשחק בהרכב הבשר הטחון.

מתכון לקציצות ביתיות

חומרים:
ק"ג בשר טחון (אני משלבת בין עוף והודו)
בצל גדול חתוך דק דק
4 שיני שום כתוש היטב
תפוח אדמה קלוף ומרוסק למחית
קישוא קטן מרוסק למחית
צרור של פטרוזיליה שטופה היטב וקצוצה דק דק
ביצה
פלפל שחור, מלח (קינמון, כמון, פפריקה. אומנם לא חובה, אבל בהחלט מומלץ ובהתאם לטעם הביתי).
פרוסה עבה של חלה רטובה סחוטה ומפורקת לחתיכות קטנות
כף גדושה של פירורי לחם

אופן ההכנה:
לערבב היטב את כל המרכיבים בקערה עמוקה (כולל את כף פירורי לחם), לכסות בניילון נצמד ולהכניס למקרר לשעה קלה. בתום השעה להוציא.

בכלי עמוק נפרד לפזר פירורי לחם. מהבשר ליצור כדורים שטוחים ולהניחם בתוך פירורי הלחם. בינתיים, חממו מחבת עם שמן. כשהשמן רותח הכניסו את הקציצות וטגנו. כשהקציצה שחומה משני צדדיה לבצוע בסכין אחת ולבדוק שהיא עשויה. הוציאו והניחו על נייר סופג. את הקציצות לאחר שהתקררו אני מחלקת למנות. אלה שלא אשתמש בהן בארוחה, אקפיא לשימוש בפעם הבאה (או שאשלח בפלסטיק לילדים הפרטיים שלי).

לחובבי הרטבים אני מציעה להשתמש ברוטב עגבניות קלאסי, הכולל רצועות פלפל אדום ועגבניות טריות שנחתכו מראש לקוביות. את הקציצות המטוגנות בשלו לעשר דקות נוספות ברוטב שבחרתם.

למתכונים נוספים של רבקה פדלון הקליקו על הקישור: נתניה מבשלת עם רבקה פדלון. למתכונים נוספים של מיטב הבשלנים, השפים והקונדיטורים שלנו הקליקו על הקישור: נתניה מבשלת

4 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן