פודינג לחם – קינוח שעושה כיף

2
2644
פודינג לחם - נתניה מבשלת
פודינג לחם

פודינג לחם הוא אחד הקינוחים אשר הכי מייצגים את המטבח הבריטי. לנו, הישראלים, הקינוח מתאים ותפור מצוין על האופי הפולני, כי בקינוח ניתן ובהחלט להשתמש בשאריות לחם או חלה של שבת. כן, רובנו לא זורקים את מה שנותר מחלה של שבת. היצירתיים יותר מייבשים ויוצרים פירורי לחם, ואלה שפחות משתמשים בשאריות החלה לטוסטים.

המעדן הזה, פודינג לחם, הואסוג של פשטידה מתקתקה. במתכון המקורי נוהגים לקשט בצימוקים שהושרו ברום או אפילו שוקולד צ'יפס. אני בחרתי לנסות קו קצת אחר: שילבתי תפוחי עץ מקורמלים וכמות נדיבה מאוד של חמאה. תפוחי העץ העניקו למנה רעננות כיפית וקרנצ'יות נעימה בחיך. אז שימו על עצמכם סינרים, כנסו למטבח כי נתניה מבשלת וגם אופה ובכיף.

מתכון פודינג לחם

מרכיבים:
10 פרוסות חלה ללא קרום חתוכות למשולשים
500 מ"ל שמנת מתוקה (2 כוסות מדידה)
200 מ"ל חלב (3/4 כוס)
2 ביצים גודל M
100 גרם חמאה מומסת
5 חלמונים
60 גרם סוכר (2/3 כוס)
תפוח אחד חתוך לקוביות של ס"מ
2 כפות סוכר חום
כף ברנדי או כף רום (לא חובה, אבל… ואפשר עוד כף לאווירה)

שלבי הכנה:
נבריש בחמאה רכה את התבנית וגם את משולשי החלה ללא הקרום. נרפד את התבנית באמצעות משולשי הלחם ונניח בצד את תבנית הפיירקס. ניקח מחבת ונקרמל את קוביות תפוחי העץ עם הסוכר החום  עם טיפהל'ה חמאה. ברגע שתפוחי העץ מקורמלים (אני אישית אוהב תפוחי עץ ירוקים) נפזר מעל משולשי הלחם.

כעת ניגש לחלק השלישי. נאחד בקערה את הביצים, החלמונים, השמנת המתוקה, החלב, הסוכר והברנדי וניצור בלילה. ניצוק 2/3 מהבלילה מעל גבי התבנית ונכניס לתנור שחומם מראש לחום של 170 מעלות. נאפה רבע שעה, נוציא ונכסה בשאר הבלילה. נחזיר לתנור ונאפה עוד 25 דקות. נוציא ונצנן 20 דקות בטרם נגיש.

טיפ: אפשר להוסיף דובדבנים בעונה לשלב האפייה, או בסגנון הבריטי הקלאסי: צימוקים שהושרו ברום.

מתכונים נוספים העשויים לעניין אתכם:

פודינג אורז – גם מתוק וגם משביע

עוגת טירימיסו בקלי קלות

פחזניות או לא להיות

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן