מתקנים רובוטים לחניית אופניים בתחנות הרכבת

רכבת ישראל מקדמת הקמת מתקני חניית אופניים רובוטים בתחנות הרכבת, בהן תחנת הרכבת בנתניה; האופניים יופקדו באופן אוטומטי וישמרו מאובטחים

מתקנים רובוטים לחניית אופניים בתחנות הרכבת

חניוני אופניים רובוטיים. באדיבות דוברות רכבת ישראל

בשורה לרוכבי האופניים הנוסעים ברכבות – רכבת ישראל ומשרד התחבורה מקדמים, בימים אלה, פרויקט של הקמת חניוני אופניים רובוטיים בתחנות הרכבת עבור נוסעי הרכבת. מתקנים מסוג זה קיימים בתחנות רכבת ביפן, גרמניה, צ'כיה אנגליה ובמקומות נוספים, ומאפשרים חניית מאות זוגות אופניים במתקן מצולם, מאובטח על שטח קרקע קטן.

לצורך זה פרסמה הנהלת הרכבת בקשה לצורך קבלת מידע מיצרנים בינלאומיים (RFI) לצורך הכנת מכרז הקמה ותפעול למתקנים אלה. לצד זה, מתבצע, בימים אלה, מיפוי של התחנות לצורך קביעת סדרי עדיפויות להתקנת המתקנים הרובוטים בדגש על תחנות פריפריה.

מרכבת ישראל נמסר, כי בסקר שנערך לאחרונה עלה, כי נוסעי רכבת רבים מעוניינים להשתמש בחניות מאובטחות לאופניים, שימוש שיקטין את מספר האופניים ברכבות ויביא הקלה לנוסעים ולרוכבים.

בנוסף ציינו, כי בשנתיים האחרונות חל גידול משמעותי בכמות רוכבי האופניים המשתמשים ברכבת והעלאת האופניים לקרונות מקשה על תנועות הנוסעים ואנשים עם מוגבלויות. פתרון החניה הרובוטי המאובטח מהווה חלק ממגוון פתרונות שהרכבת מקדמת עכדי לתת מענה לציבור רוכבי האופנים המשתמשים ברכבת. התקנת מתקני האופניים רובוטיים, הינה חלק מפרויקט הוספת חניות אופניים עבור נוסעי הרכבת, שיפור השירות והרחבת אמצעי ההגעה אל ומתחנות הרכבת.

בתום פיילוט ראשון מסוגו שביצעה רכבת ישראל לבחינת השימוש במתקן האופניים הדו-קומתי, הוחלט על הרחבת השימוש במתקנים מסוג זה. הוספו 48 מקומות חניית אופניים, בשתי קומות, בתחנת השלום ת"א, זאת בנוסף לעמדות דו קומתיות נוספות שיוצבו בתחנות הרכבת ברחבי הארץ בהתאם לביקוש.

במהלך השנה הוצבו גם עשרות מתקנים נוספים רגילים בתחנות ת"א סבידור מרכז, ת"א אוניברסיטה, הרצליה, באר שבע מרכז, באר שבע אוניברסיטה, אשדוד, רחובות ונתניה. השימוש במתקני האופניים הקיימים הינו ללא עלות ומאפשר ללקוחות הרכבת להציב את האופניים במתקן מתקדם ושמור, הסמוך לעמדות המאבטחים בכניסות לתחנות הרכבת.

מרכבת ישראל נמסר: "במהלך השנים האחרונות חל זינוק בביקוש לשירותי הרכבת ומספר הנוסעים גדל בעקביות. פרויקט הגדלת מקומות חניית האופניים ושימוש במתקנים שונים, בינהם רובוטיים, אשר מאפשר ניצול מיטבי של השטחים הסמוכים לתחנה, פועל במקביל לפרויקטים נוספים שמטרתם עידוד השימוש באמצעיים חליפיים לרכב הפרטי בהגעה לתחנות הרכבת, בהם 'קו-רציף' של משרד התחבורה שמספק סנכרון בין זמני האוטובוסים והרכבות ושיתופי פעולה של הרכבת ישראל עם חברות כגון Moovit ו – Gett".

אופירה חסיד

אופירה חסיד

עיתונאית at ksn
אופירה חסיד משמשת כעיתונאית וכעורכת משנה בשבועונים קול השרון, השרון שלי ובפורטל ksn.
אופירה חסיד

תגובות

תגובות

שלחו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מאמרים נוספים

שינוי גודל גופנים
ניגודיות