נדחתה בקשה לדחיית צו סגירה לגן אירועים בגעש

0
93

לאחר מתן ארכות רבות, דחה שופט בית משפט השלום בנתניה, אריאל ברגנר, בקשה נוספת של נציגי "הטירה בגעש" בע"מ" לדחות את צו הסגירה שניתן לגן האירועים.

חברת "הטירה בגעש בע"מ" הורשעה בבית המשפט בשני כתבי אישום – האחד, ניהול עסק ללא רישיון והשני, שימוש חורג ללא היתר למטרת גן אירועים. מאז הגשת כתבי האישום, טרם אושרה תכנית המאפשרת שימוש במקרקעין למטרת גן אירועים וטרם ניתן היתר בנייה – ייעוד המקרקעין הינו חקלאי.

במסגרת גזר הדין מיום 9.3.10, הורה בית המשפט על איסור השימוש ועל סגירת המקום לאחר תקופה של 15 חודשים. החברה עתרה לביהמ"ש למתן ארכות מעת לעת לביצוע הצווים וביהמ"ש החליט לדחות את ביצוע הצווים מספר פעמים. בהמשך ביקשה החברה ביקשה את ביצוע הצווים פעם נוספת ולאפשר את המשך הפעלת גן האירועים לתקופה של 18 חודשים נוספים לפחות. ב- 18.11.15 ביהמ"ש דחה את בקשתה. על החלטה זו הגישה החברה בקשה לעיון חוזר.

ביהמ"ש קבע כי "אין חולק כי עד לעצם היום הזה התכנית טרם הופקדה וכי מדובר בקרקע אשר ייעודה חקלאי. על המבקשת הנטל להוכיח כי אכן השגת היתר הוא "בהישג יד מיידי". אחרי שהפכתי והפכתי בבקשה, בטיעוני המבקשת ובכל המסמכים שצורפו לרבות החלטות הועדות השונות, לא שוכנעתי כי אכן ההיתר הינו בהישג יד מיידי".

נציגי "הטירה בגעש בע"מ" טענו בנוסף, כי סגירת העסק תגרום למכה כלכלית קשה למשפחות רבות ולעובדים רבים. השופט ברגנר לא קיבל טענה זו וקבע, כי "מדובר באינטרסים מנוגדים של פגיעה בפרנסת העובדים אל מול פגיעה בחוק ובשלטון החוק אשר בא להגן למעשה על יתר הציבור".

בנוסף קבע בית המשפט, כי "צודקת המשיבה כאשר ציטטה את דברי כב' השופט רובינשטיין בע"פ 6720/06 דהרי נ' מדינת ישראל…. כי יש לומר "עד כאן" וכי חסד עצום נעשה עם המבקשת במתן הארכות הרבות שבסופו של יום, לא קידמו את ההליכים למתן היתר אף לא בהישג יד מיידי!!"

התיק נוהל על ידי עו"ד גדי טל, תובע הוועדה המקומית לתכנון ולבניה חוף השרון בליווי המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות המדינה.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן