נחשף עוקץ מכוניות מהניילון

0
94

החשד: נופיית נוכלים העבירה לבעלותה מכוניות חדשות שנרכשו ע"י אזרחים תמימים – קיבלה הלוואות מבנקים תוך שיעבוד הרכב – וברחה עם הכסף

פסק דין הצהרתי שהתקבל בביהמ"ש השלום בתל אביב, חשף פרשיה מסועפת של הונאת רכב הנחקרת בימים אלה על ידי משטרת ישראל. בעלת רכב שנפלה קורבן לתרגיל עוקץ, עו"ד איילת שיים מור, תושבת אזור השרון, הנמצאת בשבועות הריונה האחרונים – הופתעה לקבל שיחת טלפון תמוהה, מאדם שהתחזה לחוקר של כונס הנכסים הרשמי.

המטלפן טען, כי הרכב החדש אותו רכשה כשנתיים קודם לכן בכ-160 אלף ₪ – איננו בבעלותה, אלא בבעלות אדם אחר.  עו"ד שיים מור החלה לברר ומצאה כי חוקר בשם זה אינו פועל בשם הכנ"ר.  עו"ד שיים מור הגישה תלונה במשטרה. בעקבות התלונה התברר, כי מדובר בתרגיל עוקץ מתוחכם ורחב היקף, שכבר הופעל על אזרחים רבים.

במהלך החקירה התבררה דרך הפעולה של החשודים. מדובר, כנופיה של נוכלים השתלטה, ככל הנראה, על זהותו של אזרח ישראלי-שוויצרי שעזב את הארץ כבר בשנת 2004.
הנוכלים הצליחו להעביר לבעלותם מספר רב של מכוניות חדשות, באמצעות טפסי העברת בעלות בדואר, וזיוף ייפויי כוח מטעם בעלי המכוניות, שנפלו קורבן להונאה, וזאת מבלי שיידעו בעלי הרכב, כי המכוניות עליהן הם נוסעים כבר לא רשומות על שמם. עם טפסי הבעלות על הרכב החדש, ניגשו הנוכלים למספר בנקים, וקיבלו הלוואות בגובה ערך הרכב – תמורת שעבודו לטובת הבנק.  הנוכלים ברחו עם כספי ההלוואה, בהשאירם את בעלי הרכב להתנהל מול דרישות החילוט של כלי הרכב המשועבדים.

באמצעות עו"ד רועי כהן הגישה עו"ד שיים מור, לפני מספר שבועות תביעה למתן פסק דין הצהרתי לפיו הרכב שייך לה, ולפיו לא יתאפשר לבנק לאומי לממש את השעבוד
שהועמד על הרכב.  כמו כן ובמקביל, הגיש עו"ד כהן בקשה לצווי מניעה אשר יאסרו העברת בעלות על הרכב, וביקש כי הוצאות המשפט יוטלו על בנק לאומי. צווי המניעה הזמניים התקבלו באופן מידי ובימים אלה קיבל ביהמ"ש השלום את כלל בקשותיו של עו"ד כהן – ונתן פסק דין הצהרתי סופי, לפיו הרכב הנו בבעלות התובעת, המשכון יוסר ורשות הרישוי תפעל להסדרת רישום בעלותה של עו"ד שיים מור ברכבה, באופן שיעלה בבירור כי היא מחזיקה ברכב כ-"יד ראשונה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן