נסגר התיק נגד הקשיש שירה בפורצים

0
122
זירת האירוע בבית יצחק. צילום יקיר קרשביץ תיעוד מבצעי מד"א

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הודיעה הערב לקשיש תושב בית יצחק, אשר נחשד בירי לעבר שני פורצים, כי לאחר בחינת חומר הראיות ומכלול הנסיבות הרלוונטיות בתיק, החליטה לסגור מחוסר אשמה את תיק החקירה כנגדו.

כזכור, ביום 10.7.2017 בשעות הערב חדרו שני פורצים לבית המתלונן בבית יצחק וניסו לפרוץ כספת בחדר השינה. הפורצים הופתעו ע"י הקשיש, בעל הבית, שחזר לביתו. בזה אחר זה החלו הפורצים להתקדם לעבר הקשיש, האחד אחז במכוש והאחר באיזמל. במטרה להתגונן ירה הקשיש באקדח אותו הוא מחזיק ברישיון ירייה אחת לעבר כל אחד מהם. היריות פגעו בפורצים, אחד נמלט דרך החלון ונמצא לאחר מכן פצוע קשה בקרבת מקום. הפורץ השני נהרג בחדר השינה, כתוצאה מהירי.

בשבוע שעבר הוגשו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים נגד הפורץ שנפצע, פדל פראגללה, תושב נפת טול כרם, שפרץ לביתו של ניצול שואה בבית יצחק ונורה על ידו, בגין כניסה לישראל שלא כחוק, היזק לרכוש והחזקת מכשירי פריצה. הפרשה עצמה זכתה לכותרות רבות, לאחר שפורץ אחד נהרג ואילו פראגללה נפצע באורח קשה. במשטרה קיבלו את עדותו של הקשיש, שטען להגנה עצמית לאחר ששמע קולות בתוך דירתו וחש מאוים.

מהבקשה למעצר עד תום ההליכים עולה, כי לפראגללה לא היה היתר שהייה בארץ. בנוסף נטען בבקשה למעצר עד תום ההליכים, כי הנאשם מסר גרסה תמוהה לפיה "הגיע למקום בנסיעה עם מי שזהותו אינה ידועה לו, וזאת על מנת לישון במקום. לא מוסר היכן בדיוק רצה ללון, מכחיש כי אמר שחברו ירה בו בגבו, עוד מוסר כי לא ראה מי ירה בו". בהמשך שינה הנאשם את הגרסה ואמר שראה מי ירה, אך אינו יודע למסור את תיאורו של היורה. פרקליטו אף טען, כי הקשיש שיקר: "אני חושב שהמתלונן שיקר, המתלונן יחד עם האחרים שיקרו על מנת לשנות את הנסיבות בהן נורה המשיב על מנת לנסות ולקשור אותו להתפרצות". מעצרו  של הנאשם הוארך עד תום ההליכים.

כאמור ביום שלישי בשעות הערב החליטה הפרקליטות לסגור את תיק החקירה נגד הקשיש מחוסר אשמה. הודעה נמסרה לקשיש.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן