נעצרו חברי כנופיית שודדי זהב באזור עמק חפר

1
80
צילום fotolia

כנופייה, שעסקה בחפירה במערה עתיקה, נלכדה בתחילת השבוע באזור קיבוץ בחן שבמועצה אזורית עמק חפר, בפעילות משולבת של היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות, הסיירת הירוקה ומשטרת טייבה.

החשודים נתפסו בעת שעסקו בחפירת בור שעומקו 4.5 מטרים בתוך מערה עתיקה באתר העתיקות חורבת סיב. מדובר על אתר גדול מהתקופה הרומית-ביזנטית מלפני כ-1800 שנה, ובו גם שרידים מהתקופה העותמאנית מלפני כ-500 שנה.

ברשות החשודים נתפס במערה ציוד חפירה רב שכלל גנרטור, פטיש חציבה חשמלי , כלי חפירה רבים דליים וציוד תאורה.

בחקירתם על ידי מפקחי רשות העתיקות, התברר, כי השניים נשכרו לבצע את החפירות ע"י שלושה חשודים אזרחי ישראל, תושבי הכפר זמר שבאזור עמק חפר.

ביום ראשון בשעות הלילה, בסיוע לוחמי סיירת מג"ב מרכז- סמ"ג 7, עצרו מפקחי רשות העתיקות שניים מבין שלושת החשודים בעת שנסעו ברכב בפאתי הכפר זמר. חשוד שלישי הצליח להימלט מהרכב בזמן המעצר, והוכרז כמבוקש לחקירה.

במהלך חקירתם של ראשי הכנופיה התברר שהחבורה פעלה באזור מספר חודשים, בניסיון למצוא מטמון זהב עתיק. הם האמינו שסימנים וחציבות שנתגלו במערה העתיקה, מצביעים על מיקום אוצר זהב החבוי במקום. החשודים אף הודו שחפרו במערה במועדים שונים, וכי היה בכוונתם להמשיך לחפור לעומק 8 מטר למעבי האדמה.

מרשות העתיקות נמסר שחפירה לא מורשית באתר עתיקות הינה עבירה פלילית, שהעונש הקבוע בחוק בגינה, הינו חמש שנות מאסר.

עוזי רוטשטין מהיחידה למניעת שוד עתיקות מסר, כי "כל חפירה פיראטית באתר עתיקות גורמת נזק בלתי הפיך לעתיקות, לשכבות הארכיאולוגיות באתר ולממצאים הארכיאולוגים, לצערנו אגדות ושמועות על אוצרות זהב חבויים מעודדות אנשים לנסות את מזלם אך למעשה לאגדות אין שחר. פעולת החפירה באתר עתיקות היא עבירה פלילית וברוב המקרים החשודים ימצאו את עצמם במאסר מאחורי סורג ובריח במקום למצוא זהב".

בימים הקרובים, כך נמסר למערכת נתניה און ליין – ksn יועבר תיק החקירה לתביעה הפלילית להגשת כתבי אישום כנגד המעורבים.

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן