נפצעה כשנכנסה לחצר ללא רשות ועדיין הבעלים ישלם

1
85
עו"ד עמי מלול והמשפטן יוני ג'ורנו

לפני מספר שנים נכנסה אישה לחצר בית פרטי באזור. החצר היתה מגודרת ובכניסה נתלה שלט "זהירות כלב נושך". למרות זאת נכנסה האישה לתוך החצר מתוך כוונה להחתים את בעל הדירה על מסמך מסוים. לאחר כניסתה לחצר הבחין בה כלבו של בעל הבית, הכלב רץ לכיוונה ותפס ברגלה. האישה נבהלה, מעדה ונפגעה בשורש כף ידה.

בהמשך הגישה האישה תביעה לביטוח לאומי, על מנת שהנפילה תוכר כתאונת עבודה, היות ולטענתה החתימה דיירים בשם המעסיק שלה. המוסד לביטוח לאומי הכיר בה שנפגעת תאונת עבודה ואף שילם לה במשך שלוש וחצי שנים.

בחודש ספטמבר 2014 שלח המוסד לביטוח לאומי מכתב התראה לפני נקיטת הליכים לבעל הבית. במכתב נדרש בעל הבית לשלם לאישה כ-100 אלף שקלים – סכום הגמלאות ששילם הביטוח לאומי לאישה.

פרקליטו של בעל הבית, עו"ד עמי מלול ניסה להגיש לפשרה עם המוסד לביטוח לאומי, אולם נציגי הביטוח הלאומי לא הסכימו להסכם פשרה והגישה לבית משפט השלום בנתניה תביעה נגד בעל הבית על סך 153 אלף שקלים. נציגי הביטוח הלאומי טענו, כי על פי החוק לבעל הכלב אחריות מוחלטת, עוד נטען, כי שני החריגים שעשויים לעמוד להגנתו – תקיפה או הסגת גבול, אינם תקפים.

בית המשפט היפנה את הצדדים להליך גישור. במסגרת הליך הגישור הסתמכו פרקליטו של בעל הבית, עו"ד עמי מלול לצד המשפטן והמגשר, יוני ג'ורנו, על החלטה של בית המשפט העליון שהפך החלטות של בתי משפט השלום והמחוזי, במקרה דומה, והפחית את שיעור הפיצויים ב-25 אחוזים.

לאחר משא ומתן עיקש, הצליחו עו"ד מלול וג'ורנו לערער את טענת הביטוח הלאומי אודות הסגת הגבול. עקב כך הגיעו הצדדים להסכם, על פיו, ישלם בעל הבית, לביטוח הלאומי, רק 35 אלף שקלים.

עו"ד עמי מלול מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "אני שמח על סיום ההליך בדרך של פשרה, כפי שהבהרתי ואני עדיין טוען כי פקודת הנזיקין אינה שחור לבן, יש לבחון את המחדלים של הנפגע עצמו, במשפט הישראלי ישנם חריגים ופרשנויות לחוק, ישנה פסיקה שהופכת להלכה, לא יתכן שכלבה קשורה בתוך בית, סגור עם שער ומגודר כולו עם שלט גדול המזהיר מפני הכלבה ותכנס גברת ללא אישור הבעלים, תתנהג בצורה חשודה ובסוף תוגש תביעת ענק נגד הבעלים שכל חטאו היה כי הנפגעת התפרצה לביתו".

תגובה 1

  1. לא יאומן.
    אדם מחזיק כלב בחצרו להגנה מפני מבקרים לא מוזמנים. הוא מזהיר ע"י שילוט ועדיין צריך לשלם…..
    בושה! מערכת מעוותת.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן