נפתחה תחנת רכבת נוספת – תחנת ספיר

0
594
הדמיה ראשונית של תחנת הרכבת. אמר קוריאל אדריכלים

תחנת רכבת ספיר, אשר נפתחה במוצאי שבת האחרונה, ממוקמת באזור התעשיה פולג וסמוכה לתושבים המתגוררים בדרום נתניה, לבאים לאזורי התעשיה פולג וכפר נטר וכן לתושבי היישובים הסמוכים.

הפעלת תחנת הרכבת ספיר, תקל על העומס שנוצר על תחנת הרכבת בבית יהושע ואשר נתנה עד היום מענה לבאים לאזור התעשיה וכן לדרום נתניה.

תחנת הרכבת ספיר היא התחנה ה-61 של רכבת ישראל. התחנה נפתחה בניגוד לעמדת עיריית נתניה, אשר טענה, כי עבודות על הסדרי החניה וכן הכשרת החניונים, אשר ישרתו את נוסעי הרכבת טרם הושלמו.

מעיריית נתניה נמסר לנתניה און ליין, כי "חרף פניות והתראות חוזרות ונשנות בנושא, החליטו רכבת ישראל ומשרד התחבורה להשיק תחנת הרכבת ספיר, שהוקמה בלב פארק התעסוקה והעסקים הדרומי – בשבוע הקרוב, זאת ללא חניונים וללא סידורי חניה מתאימים".

לדברי עיריית נתניה "מיום היבחרה של ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר לתפקידה, דרשה פיירברג ממשרד התחבורה לאשר לנתניה תחנת רכבת נוספת – זאת במטרה להגביר את הנגישות התחבורתית לנתניה וממנה ולהמשיך ולמנף את אזור התעסוקה ספיר, תוך כניסתן של חברות עוגן כלכליות נוספות לפארק התעסוקה".

"אולם", הוסיפו בעירייה: "עם תחילת בניית התחנה צפו בעיריית נתניה, ברכבת ישראל ובמשרד התחבורה, כי בניית תחנת הרכב תושלם בחודש נובמבר הנוכחי, אלא שמועד השקת התחנה נקבע חרף התנגדותה של העירייה, אשר סברה כי יש להשיק אותה רק בתום השלמת כל העבודות במתחם – למען בטיחות התושבים והסדר התחבורתי. מכתבים ברוח זו העבירה העירייה כמוזכר, הן לרכבת ישראל והן למשרד התחבורה, אבל כאמור ללא הועיל".

על פי סיכום שהגיעו אליו בזמנו פיירברג וממלא מקומה אלי דלל מול שר התחבורה, ישראל כץ ובכירי משרדו, צפויה רכבת ישראל לבצע גם עבודות שדרוג ברחובות הסמוכים לתחנה, בהם, הרחובות יד חרוצים, התרופה, הבונים ופינת רחוב האמנות, בהשקעה כוללת של כחמישה מיליון שקלים.

עוד בתכנון: הקמת חניון נוסף ל – 500 כלי רכב מדרום לתחנת הרכבת (כך שבסה"כ יוכשרו במקום כ – 800 מקומות חנייה) בעלות של כשבעה מיליון שקל, הקמת מסוף ל – 25 אוטובוסים בעלות של כשלושה מיליון שקל והכשרת שביל לאופניים.

בעקבות סירובן לדחות את פתיחת התחנה, פנתה עיריית נתניה בכל אמצעי התקשורת לציבור המשתמשים, בקריאה להגיע לתחנה באמצעות קווי התחבורה הציבורית בלבד ולא ברכבים הפרטיים.

עיריית נתניה פרסמה את קווי התחבורה הציבורית, אשר יסעו לתחנת ספיר ובהם, קו 24 מקריית השרון, קו 32 משכונת נוף הטיילת, קו 33 – סובב אזור התעשיה פולג, קו 48א אשר מגיע מצפון נתניה, קו 15 מרמת פולג, קו 27 מבית ספר אורט ליבוביץ' וכן קו 84 המופעל על ידי מוניות שי – לי.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן