נתניה: אות אביר הלגיון הצרפתי לרמי ג'ורג' ביג'אוי

0
363
רמי ג'ורג' ביג'אוי - צרפת - נתניה
טקס מרגש. רמי ג'ורג' ביג'אוי, נציגי צרפת ובני משפחתו. נתניה - 2015

אביר הלגיון: בטקס רב-רושם שהתקיים בנתניה, העניקו נציגי ממשלת וצבא צרפת בישראל את אות אביר הלגיון הצרפתי, העיטור הצבאי הגבוה ביותר בצרפת, לרמי ג'ורג' ביג'אוי, על תרומתו כחייל בצבא צרפת החופשית בפיקודו של שארל דה גול – במתקפה ששינתה את פני ההיסטוריה והובילה לתבוסת גרמניה הנאצית.

ההחלטה להעניק לביג'אוי את אות אביר הלגיון הצרפתי – אותו מעניקה הרפובליקה ללוחמים שהצטיינו מאז שנת 1802, התקבלה לאחר שמשרד ההגנה הצרפתי איתר חמש עדויות על תרומתו של החייל ביג'אוי בקרבות שהתקיימו לפני 69 שנים. בשל גילו המופלג, בצעד יוצא דופן, הנחה שגריר צרפת בישראל לקיים את הטקס בביתו של ביג'אוי בשכונת רמת פולג – עיר ימים נתניה. את האות העניק לביג'אוי קולונל בונואה דה לרואל, שהפקיד בידי ביג'אוי שני מכתבי תודה עליהם חתומים נשיא צרפת פרנסואה הולנד ושר ההגנה הצרפתי ז'אן איב לה דריאן.

ביג'אוי נולד בשנת 1925 בטוניסיה. כשהוא עוד לא בן 17 זייף את חתימת אמו, ברח מהבית והצטרף לשורות צבא צרפת החופשית. ביוני 1944, יחד עם מאות אלפי חיילי בנות הברית, השתתף בפשיטה על נורמנדי (מבצע אוברלוד). ביג'אוי, אשר גילה אומץ לב, נפצע במהלך הקרבות – אך המשיך להילחם. לישראל עלה מצרפת בשנת 1989. לג'ורג' חמישה ילדים, 12 נכדים ונינים. בטקס נכחו בתו, ג'ין הלוי ונכדיו דילן וליאם.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן