נתניה: אזרחים ותיקים עומדים על זכויותיהם

0
153
תמונת אילוסטרציה של קשישה חוששת, שוהים חסרי ישע
(fotolia) צילום אילוסטרציה

המשרד לשוויון חברתי פרסם בשבוע שעבר נתונים המעידים על מצבם של האזרחים הוותיקים בישראל 2015. מהנתונים עולה, כי במהלך השנה האחרונה טיפל מוקד המשרד בעשרות אלפי פניות של אזרחים ותיקים וניצולי שואה מרחבי הארץ אשר פנו בבקשה לסיוע. במשרד אומרים כי הפניות עוסקות בין היתר בבקשת עזרה בהליכים בירוקרטיים הכרוכים בתביעות ניצולי השואה, סיוע בהבנת זכויות ועוד.

המשרד הציג גם את נושאי הפניות בחלוקה מקומית ופירט את הפניות של אזרחים ותיקים מנתניה, דבר המעיד על הנושאים שמעסיקים את אוכלוסיית הגיל השלישי בעיר.

בנתניה התקבלו בשנת 2015 פניות בנושאים שונים – בין הנושאים בולטות הפניות בנושאי זכויות האזרחים הוותיקים אשר בגינן בוצעו 1149 פניות. לתשומת לב רבה זכו גם הנושאים הקשורים לניצולי השואה אשר פנו 293 פעמים למוקד. 286 פניות עסקו בסיוע בהכנה לפרישה משוק התעסוקה וכמו כן קרוב ל-100 פניות עסקו בנושאי הצרכנות ומבצעים לאזרחים ותיקים.

מנתוני המשרד עולה, כי פניות רבות בערים ברחבי הארץ מגיעות למוקד סביב סיוע לניצולי שואה וזכיותיהם ונושאים הקשורים למוסד לביטוח לאומי. עוד נודע, כי אזרחים ותיקים רבים מתקשים בהבנת חישובי הקצבאות להן זכאים מהביטוח הלאומי. בסך הכל התקבלו בנתניה כ-126 פניות בנושא, העוסקות בגובה קצבת הזקנה, קצבאות נכות ואי בהירות בנוגע לזכאות להשלמת הכנסה.

השרה לשיוויון חברתי, גילה גמליאל, מסרה, כי "הנתונים מעידים כי אזרחים ותיקים בישראל נמצאים במלחמה שאינה נגמרת בסבך הבירוקרטי. רבים מאותם אזרחים הם ניצולי שואה שלא נותר לנו זמן רב לדאוג לרווחתם וראוי שנעשה זאת בדרך היעילה והמכובדת ביותר עבורם."

עוד ציינה השרה גמליאל: "המשרד מפעיל תכניות רבות הפועלות לשיפור איכות החיים של האזרחים הוותיקים בכלל, וניצולי השואה בפרט, ביניהן הגברת פעילות היידוע ובירור זכויות באמצעות מוקד פניות הציבור של המשרד. העלייה בתוחלת החיים היא תופעה ברוכה שדורשת שילוב זרועות ממסדי של מספר משרדי ממשלה, זאת בכדי לחזק את איכות חיי האזרחים וותיקים בישראל."

מהמשרד לשיוויון חברתי נמסר, כי מוקד המשרד לשוויון חברתי (8840*) הוקם בשנת 2008 בכדי להעניק כתובת לאזרחים הוותיקים ובני משפחותיהם ולמתן מידע אודות זכויות, שירותים והטבות המגיעים לציבור זה. צוות המוקד כולל יועצים ורכזים המטפלים בכלל הפניות. מאז הקמתו ועד היום טיפל המוקד ביותר מ-400 אלף אזרחים ותיקים וניצולי שואה בישראל.

השרה לשיוויון חברתי, גילה גמליאל
השרה לשיוויון חברתי, גילה גמליאל

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן