נתניה: בוקל על הכוונת?

0
192
נזקים כבדים לאחוזת אלכסנדרה. צילום גלעד שרעבי דוברות כיבוי אש

להבות גדולות גרמו לנזקים כבדים לאחוזת אלכסנדרה, בשריפת ענק, שפרצה במקום בלילה שבין שלישי לרביעי. סמוך לשעה 02:00 לאחר חצות התקבלה בכיבוי אש בנתניה הודעה על שריפה שפרצה במתחם, הלהבות כילו חלקים רבים במתחם המנוהל על ידי האחים אייל וברוך בוקל.

עשרה צוותי כיבוי מכיבוי אש נתניה וממחוז מרכז הגיעו למקום ונלחמו במשך זמן רב בלהבות הגבוהות, אשר פשטו במקום.

ימים ספורים קודם לכן, ביום ראשון, נורה ברוך בוקל (30) על ידי אלמונים רכובים על אופנוע. בוקל נפגע ברגלו ופונה על ידי משה מימון (49), תושב העיר, שהיה בסמוך, לבית חולים לניאדו. המתנקשים הצליחו להימלט מזירת האירוע והחקירה הועברה לימ"ר מרכז.

זמן קצר לאחר מכן עצרו חוקרי ימ"ר מרכז את בוקל ומימון בחשד לכאורה, כי בוקל, למרות שנורה, הצליח לאחר מאבק עם המתנקש לקחת את האקדח מידיו ולבצע ירי, ככל הנראה באוויר. עוד טענה המשטרה, כי מיד לאחר מכן נאסף בוקל על ידי מימון, שפינה אותו לבית חולים, והשניים חשודים, כי העלימו, לכאורה, את האקדח.

פרקליטו של בוקל, עו"ד ירון גיגי, טען בדיון על הארכת מעצרו, כי "מדובר בבקשה מופרכת, חסרת בסיס, על גבול השערורייתית. מרשי ניצל מאסון כבד, כאשר שניים ניסו לדרוס אותו, ירו בו ובמזל נס הוא יצא מזה ונותר חי. באופן הירואי התעשת מרשי, נאבק על חייו, התגונן בכל היכולות שיש לו והצליח להבריח את היורים. זו פעולה שלא רק שלא מצדיקה מעצר, היא מצדיקה לטעמי אות שבח".

בוקל הכחיש כי לקח את האקדח ושהיה מעורב בהעלמתו ופרקליטו הוסיף: "מה עשה מרשי? התגונן? חטף להם את האקח? אני מטיל ספק רב עם הוא ירה ואם יש אינדיקציות לזה בחומר הראיות".

גם מימון הכחיש כל קשר לעבירה המיוחסת לו וטען, כי רק פינה את בוקל לבית חולים. פרקליטיו של מימון, עורכי הדין ג'קי סגרון ומיקי סיבוני, טענו, כי "מדובר בבקשת מעצר הזויה לגבי שני החשודים. מדובר בחשוד שרואה אדם שנפגע ומפנה אותו לבית חולים במיידי. מוסר גרסה מפורטת. לא שומר על זכות השתיקה. לא מסתיר דבר". עוד טענו, כי "מה המסר שהמשטרה שולחת? מי שעוזר יעצר. בא אדם ולוקח אדם שנפגע מירי – אתה עצור, למה?".

מעצרם של השניים הוארך בארבעה ימים, אולם יום לאחר הארכת המעצר החליטה המשטרה לשחרר את ברוך בוקל. מימון נשאר במעצר. בעקבות כך הגיש עו"ד סגרון בקשה ערר דחופה. בבקשה טען עו"ד סגרון, כי הותרת מימון מאחורי סורג ובריח ושחרורו של בוקל ללא שום תנאי מגביל הינה אפליה אסורה וככזו נדרשת התערבות מיידית של בית המשפט לשחרורו.

למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין נודע, כי ביום רביעי – כשעתיים לפני מועד הדיון בערעור שהגישו עורכי הדין סגרון וסיבוני, שחררה המשטרה את מימון ללא תנאים.

עו"ד סגרון התייחס למעצרים ומסר, כי "משטרת ישראל מפתיעה אותנו כל יום מחדש, חלק לא מבוטל מהמעצרים מונע ממניעים זרים. מוטב למשטרת ישראל שהיתה נזהרת בחירותו של הפרט".

גורם בכיר מסר, כי מתחזק החשד, שמתחם הבילויים, אחוזת אלכסנדר הוצת, לכאורה, וכי סמיכות האירועים – הירי בבוקל ושריפת אלכסנדרה – אינה צירוף מקרים. המשטרה טרם פתחה בחקירת השריפה, אולם עוקבת בדריכות וממתינה לתוצאות של חוקר השריפות. עוד נודע, כי עדיין לא נעצרו חשודים בניסיון ההתנקשות בחיי בוקל.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן