נתניה: המחסנים שהפכו לדירות ייהרסו

0
86

בית המשפט המחוזי הורה, בשבוע שעבר, לתושב האזור, אשר הסב שני מחסנים לדירות, בבניין מגורים, להרוס את תוספות הבנייה ולהחזיר את המצב לקדמותו.

בשנת 2005 רכש האיש את המחסנים הממוקמים בבניין במרכז נתניה. לאחר הרכישה ביצע במחסנים ובשטחי ההצמדה עבודות בנייה והסב אותם לדירות מגורים. בנוסף, סגר שטח הצמדה אחד באמצעות קיר חיצוני מבלוקים. זאת ועוד הוסיף, במסגרת עבודות הבנייה, שירותים ומטבח והתחבר לתשתית הביוב והחשמל.

דיירי הבניין פנו מספר פעמים לעירייה על מנת שיפעלו להפסקת עבודות הבנייה. משלא נענו הגישו תביעה לבית משפט השלום בנתניה למתן צו מניעה להפסקת העבודות ולהשיב את המצב לקדמותו. בעניין זה התברר, כי נגד הבעלים הקודם של המחסנים הוצא צו מניעה לפיו נאסר עליו מלעשות שימוש במחסנים שלא בהתאם לייעודם וכן מלבצע עבודות בנייה ברכוש המשותף.

גם בתביעה השנייה, שהוגשה נגד הבעלים הקודם והבעלים הנוכחי של המחסנים, ביקשו הדיירים מבית המשפט להוציא צו מניעה האוסר על איכלוס המחסנים בדיירים והשבת המצב לקדמותו. מנגד הגיש בעל המחסנים תביעה נגד התובעים – חלק מדיירי הבניין, לפיצוי כספי בגין אובדן יכולת השימוש במחסנים למגורים.

הדיירים טענו בתביעתם כי עבודות הבנייה נעשו שלא כדין, ללא היתר וכי נגרמו נזקים כבדים לרכוש המשותף – לגינת הבניין ולמקלט שהוצף, לטענתם, כתוצאה מהתחברות מאולתרת לתשתית הביוב. עוד טענו, כי התקנת דוד חשמל בקיר החיצוני של הבית בסמוך לבלוני הגז של הבניין מנוגדת לכל תקן בטיחותי ומהווה סכנה לשלום דיירי הבניין.

בתביעתם עתרו הדיירים לפצותם בסכום של כ-500 שקלים בגין כל יום בו אוכלס המחסן לאחר שהוסב לבית מגורים וכן בסכום של כ-150 אלף שקלים בגין נזקים שנגרמו לרכוש המשותף ועגמת הנפש.

מנגד הכחיש בעל המחסנים את הטענות בדבר פגיעה ברכוש משותף או סיפוח חלק ממנו לטובת המחסנים. לטענתו בטרם רכש את הנכס בדק את הזכויות בנכס הן בעירייה והן בלשכת המקרקעין ולא מצא בהן דופי. עוד לטענתו רק לאחר שרכש את המחסנים התברר לו שהיתה תביעה בעניין ואף ניתן פסק דין.

בהחלטתו קבע השופט, חיים טובי, כי "בכל הכבוד, ביצוע עבודות בנייה המשנות את ייעודו של הנכס, מאחסנה למגורים, איננו שינוי פנימי כלל ועיקר והוא מצריך קבלת היתר לביצוען. במיוחד אמורים הדברים, עת נבנה קיר בלוקים בקו הקירות החיצוניים של הבית, אשר הפך את שטח ההצמדה למבנה סגור, כמו גם חיבור "המבנה החדש" לתשתית הביוב של הבית".

השופט טובי קבע, כי על בעל המחסנים להשיב את המצב לקדמותו ולנתק את המחסנים מתשתית הביוב המצויה בתחום הרכוש המשותף. בנוסף חייב השופט טובי את הבעלים הקודם לשפות את הבעלים הנוכחי בעלות השבת המצב לקדמותו וחייב את שניהם לשלם לדיירים התובעים הוצאות ושכר טרחת עו"ד בסך 25 אלף שקלים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן