נתניה: העליון דחה ערעורם של הורי בית ספר בגין בדרישתם להקטנת ופיצול כיתות.

0
249
בית ספר בגין - רמת פולג. צילום עצמי

בית המשפט העליון דחה בסוף השבוע את ערעורם של הורי בית הספר בגין, שהוגש כנגד משרד החינוך ועיריית נתניה ובכך חתם את הדיונים בנושא -לא לפני שהעיר למשרד החינוך על האופן בו נמדדים שוחי הכיתות.

לפני מספר חודשים עתרו חלק מהורי בית הספר בגין בשכונת רמת פולג לבית המשפט המחוזי בת"א בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, כנגד משרד החינוך ועיריית נתניה ודרשו לצמצם את מספר התלמידים בכל אחת מכיתות ב' – תוך פיצול שתי הכיתות לשלוש. לטענת ההורים, גודל הכיתות אינו תואם את תקני משרד החינוך בנושא ואת הוראות החוק.

בית המשפט המחוזי דחה את עתירתם בפסק דין שניתן בחודש ינואר השנה וקבע שעל פי המדדים הקיימים ולנוכח הנסיבות שהוצגו לפניו, הוא שוכנע שההחלטות בעניין, הן של משרד החינוך והן של עיריית נתניה עומדות "במתחם הסבירות, עונות על התקן ואינן מצדיקות התערבות בית המשפט." כך לשון פסק הדין. בנוסף חייב בית המשפט את העותרים בהוצאות משפט בגובה של 15,000 שקל, מחצית למשרד החינוך ומחצית לעיריית נתניה.

העותרים ערערו על פסק הדין לבית המשפט העליון ובדיון שהתקיים בסוף השבוע המליצו השופטים י. דנציגר, צ. זילברטל ו-מ. מזוז למערערים למשוך את הערעור  והערעור נדחה. בית המשפט העליון לא נעתר לבקשת המערערים שהועלתה בדיון לבטל את חיובם בהוצאות המשפט, שנפסקו כנגדם בערכאה קודמת. את עיריית נתניה, בתוך כך העירו שופטי ביהמ"ש העליון למשרד החינוך על האופן בו נמדדים שטחי הכיתות: "ברצוננו להוסיף ולהעיר, כי העתירה והערעור שלפנינו, מעוררים שאלה בדבר האופן בו נמדדים שטחי כיתות על-פי חוזרי המנכ"ל, וטוב תעשה משיבה 1 (משרד החינוך) אם תיתן דעתה, במסגרת סדרי העדיפויות שלה, בדבר העקרונות שביסוד שיטת המדידה הקיימת". את עיריית נתניה ייצגה בדיונים עו"ד מיכל מלמד מהשירות המשפטי של עיריית נתניה. למערכת נתניה און ליין – ksn מסרו גורמים בעיריית נתניה, כי "התביעה, מלכתחילה, הייתה מיותרת ועובדה היא שהוגשה על-ידי חלק מהורי בית הספר ולא כולם".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן