נתניה ואבן יהודה לשר התחבורה בפרשת כביש 561: ללא כביש לא נאפשר בנייה

על רקע העיכובים בסלילת כביש 561 שאמור להקל משמעותית על תושבי מזרח נתניה ואבן יהודה הודיעו הרשויות: אין כביש – אין בנייה. מדינת ישראל 2015 – חלמאות במיטבה

נתניה ואבן יהודה לשר התחבורה בפרשת כביש 561: ללא כביש לא נאפשר בנייה

תיאום עמדות ושיתוף פעולה מלא בין נתניה לאבן יהודה בנושא כביש 561. דלל והררי

 

מדינת חלם: בתום פגישה בה נטלו חלק מ"מ ראש העיר נתניה ומחזיק תיק התשתיות אלי דלל, ראש מועצת אבן יהודה אבי הררי, מתכנן פרויקט כביש 561 אורן ירושלמי ומנהלי הפרויקט, הוחלט לשוב ולפנות לשר התחבורה, ישראל כץ, בדרישה לכלול קידום סלילת כביש הרוחב המשמעותי כל-כך בתכניות החומש של המשרד. כאקט מחאה סוכם בין הצדדים, כי נציגי אבן יהודה ונתניה יתנגדו בוועדות התכנון השונות להמשך הבנייה באזור – ללא סלילת הכביש. החלטה זו בפועל, כך הרחיב לקול השרון גורם פוליטי בכיר: "עלולה לעכב משמעותית שורה של תכניות בנייה אותן חפצה הממשלה לקדם". ברשויות מתכוונים לטעון בוועדות, כי לא ניתן יהיה לפתח ולהתאים את האזור למגורים ללא כביש רוחב מרכזי כל-כך.
כביש 561 הוא כביש רוחב אזורי שאמור לחבר את כביש 4 לכביש 2. כביש זה מופיע בתוכנית המתאר הארצית לדרכים ואמור לחבר את מחלף אילנות בכביש 4 למחלף השלום בכביש החוף. עבור נתניה, כביש זה הוא חשוב ביותר ומהווה מפתח לגישה לאזור התעשייה הדרומי של נתניה ולתחנת הרכבת המתוכננת בקרית ספיר – כמו כן – כאמצעי גישה ישיר לאלפים מתושבי מזרח נתניה המשתמשים בכביש 4'. בעבור תושבי כפר נטר ואבן יהודה אמור כביש זה לפתור את הפגיעה באיכות החיים ועומסי התנועה הגדולים בשעות העומס, בשל אלפי כלי רכב החוצים את אבן יהודה וכפר נטר.
כביש 561 חזר לשיח הציבורי לפני כארבע שנים, לאחר שביוזמת ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, חתמו תשעה ראשי רשויות על בקשה לקידום סלילת הכביש. כדי לזרז את ההליכים אף מימנה עיריית נתניה חלק ניכר מעלויות תכנון הכביש.
במהלך השנתיים האחרונות פועלים הררי ודלל בשיתוף פעולה מלא בניסיון לקדם את סלילת הכביש. במהלך התקופה התקיימו עשרות פגישות וישיבות עם הצוותים המקצועיים במשרד התחבורה, עם ועדות התכנון השונות וכן עם השר כץ.

ראשי הרשויות, כך נמסר לקול השרון, לא מתכוונים להסתפק בזירוז ההליכים לקראת הפקדת התכנית, אלא דורשים תקצוב ומימון התכנית והכנסתה לתכנית החומש הלאומית של משרד התחבורה – זאת כדי להבטיח ביצועה בזמנים מוגדרים ומהירים. "עיריית נתניה ואבן יהודה לא יאפשרו קידומן של תוכניות והוצאת היתרי בניה בצמוד לכביש 561 בחלק המזרחי לנתניה, דרומי לקריית השרון והצפוני לאבן יהודה, זאת, ללא ביצוע כביש זה", סיכמו הררי ודלל.

אופירה חסיד

אופירה חסיד

עיתונאית at ksn
אופירה חסיד משמשת כעיתונאית וכעורכת משנה בשבועונים קול השרון, השרון שלי ובפורטל ksn.
אופירה חסיד

כתבות אחרונות של אופירה חסיד (כתבות נוספות של הכותב)

תגובות

תגובות

שלחו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מאמרים נוספים

שינוי גודל גופנים
ניגודיות